خبرگزاری کار ایران

نشست پژوهشی جشنواره موسیقی نواحی به روایت یک عاشیق؛

عاشیق‌ها پدر جامعه‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۲۸۱

روایت‌های یک عاشیق از موسیقی آذربایجان محور سومین نشست‌ تخصصی بخش پژوهش پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بود که همراه با نشست دیگری درباره موسیقی تاجیکستان در دومین روز جشنواره موسیقی نواحی برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایلنا، سومین نشست تخصصی پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی صبح امروز سه شنبه ۲۴ آبان ماه راس ساعت ۱۰ در هتل جهانگردی ناهارخوران گرگان با حضور عاشیق احد ملکی و محوریت روایت های عاشقی برگزار شد.

ملکی در این رویداد به توضیحاتی درباره موسیقی عاشیقی خطه آذربایجان پرداخت.

او در ادامه به بیان خاطراتی از دوران فعالیتهایش پرداخت و گاه در راستای صحبتهایش ساز قپوز نواخت.

ملکی ضمن ارائه توضیحاتی درباره موسیقی عاشیقی آذربایجان گفت: در فرهنگ عاشیقی از سوی مردم و به واسطه ارتباطی که در جامعه وجود دارد به عاشیق درجاتی داده می‌شود. آنها با رفتار و منشی که دارند اعتماد جامعه را تا به آنجا جلب می‌کنند که مردم در نهایت آنها را پدر یا عمو خطاب می‌کنند.

وی گفت: من مهارت‌هایی که طبیعتاً برگرفته از مکتب یک استاد موسیقی عاشیقی بوده و می‌توانسته روشن کننده باشد را در طی مسیری که داشته‌ام، فرا گرفته‌ام.

وی در ادامه درباره سازها و نواهای عاشیقی هم توضیحاتی داد.

ملکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه توضیحاتی درباره  ساز «قوپوز» پرداخت.

او گفت:، یکی از  فرآیند مهم در عاشیقی ارتباط استاد شاگردی است که خیلی مورد توجه است.

در ادامه برنامه‌های پژوهشی نشست دیگری با عنوان موسیقی مروگی درحوزه حصار و درواز برگزار شد که به موسیقی تاجیکستان اختصاص داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز