خبرگزاری کار ایران

نشست «هویت زبانی ناآرامی۲» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۶۶۵

سلسله نشست‌های بررسی هویت زبانی ناآرامی ۲ به همت دفترپاسداشت زبان فارسی حوزه هنری پنج شنبه ۱۲ آبان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سلسله نشست‌های «هویت زبانی ناآرامی ۲» با محوریت بررسی زبان‌شناسانۀ ناآرامی‌های اخیر به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، عصر پنج‌شنبه ۱۲ آبان در سالن سلمان هراتی حوزۀ هنری برگزار می‌شود. 

هدف از برگزاری نشست‌های «هویت زبانی ناآرامی ۲»، فهم پدیدۀ اجتماعی ناآرامی‌های اخیر از منظر دانش‌های زبانی است. در این نشست‌ها، دانشوران زبان‌شناس، نشانه‌شناس، روایت‌پژوه، ادیبان، نویسندگان، پژوهشگران جامعه‌شناسی زبان، رسانه و زبان، سیاست و زبان و دیگر متخصصان حوزۀ زبان، پنجره‌ای می‌گشایند رو به فهم هویت زبانی ناآرامی‌های امروز، پیشینه و آیندۀ آن، روندهای اثرگذار بر آن و راه‌های پیشگیری از آن. 

قابل توجه است، نشست های: «زبان، نظریه بازی‌ها، بحران» با حضور دکتر سید یعقوب کریمی، پژوهشگر حوزه زبان و نظریه بازی‌ها، نشست «تعبیر ارتباط حاکمیت و مردم در رخداد اعتراضی» با حضورصادق هاشمی، پژوهشگر مستقل نشانه‌شناسی و زبان‌شناسی، نشست «رتوریک اعتراض و شکاف گفتمانی» با حضور تینا چهارسوقی امین، دکترای زبان‌شناسی، پژوهشگر رتوریک و تحلیل گفتمان انتقادی و نشست آستانگی زبانی و وضعیت بی‌رویایی، با حضور محمد نصراوی، پژوهشگر حوزه مطالعات اتوپیا و سیاست‌گذاری فرهنگی، سلسله نشست‌هایی هستند که در گام دوم این همایش برگزار خواهد شد. 

گام دوم سلسله نشست‌های هویت زبانی ناآرامی ۲، عصرپنج‌شنبه ۱۲ آبان۱۴۰۱ از ساعت ۱۵ تا ۱۹ برگزار خواهد شد و عموم علاقمندان برای شرکت در این نشست‌ها می‌توانند در سالن سلمان هراتی حوزه هنری واقع درانتهای غربی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، روبری خیابان پورموسی حضور یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز