خبرگزاری کار ایران

کتاب «مسیح و فرهنگ» روانه بازار نشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۴۲۱

کتاب «مسیح و فرهنگ» اثر اچ. ریچارد نیبور و ترجمه محسن بدره و روح الله گل مرادی در ۴۲۵ صفحه منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کتاب «مسیح و فرهنگ» اثر اچ. ریچارد نیبور و ترجمه محسن بدره و روح الله گل مرادی است که به همت پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۴۲۵ صفحه منتشر شد.

نوشتار پیش رو درباره کشمکش توأم کلیسا با خدای خود و با جامعه فرهنگی است که در همزی¬گری با آن روزگار سپری می‌کند و بخشی از نتایج سال‌ها مطالعه، تأمل و آموزش را باز می‌کند.

ریچارد نیبور از مهم‌ترین اخلاق گرایان الهیاتی مسیحی سده بیستم آمریکا به شمار می‌رود و از آموزه‌های مهم او حاکمیت و قدرت مطلق خداوند و نسبیت تاریخی است. در عین این که خداوند مطلق و متعالی است. انسان‌ها بخشی از سیَلان جهان اند.

نیبور در این اثر به بحثی همه جانبه درباره روابط مسیحیت و تمدن در روزگار ما می‌پردازد و می‌گوید باید گفتگویی بی‌انت‌ها در وجدان و جامعه مسیحی در باب این دو واقعیت پیچیده، مسیح و فرهنگ، شکل بگیرد. او پاسخ‌هایی را که در طول تاریخ مسیحیت به این مسئله داده شده، به تفصیل مطالعه کرده و در قالب پنج پاسخ نوعی دسته‌بندی می‌کند: مسیح علیه فرهنگ، مسیحِ فرهنگ، مسیح بالاتر از فرهنگ، مسیح و فرهنگ در تعارض، مسیحِ دگرگون کننده فرهنگ.

علاقمندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتیhttp://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز