خبرگزاری کار ایران

ضرغامی: از بزرگترین گنجینه جمهوری اسلامی صیانت می‌کنیم/ اگر مصوبه میدان مشق اجرا شود، یک اتفاق تاریخی رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۸۵۴

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آقای رئیس جمهور در جلسه هفته قبل برای بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی دستور دادند که دوست داشتیم امروز این خبر بسیار خوب را به این عزیزان فعال صنایع دستی بدهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از  اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سیدعزت الله ضرغامی (وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) در جلسه نظارت ستادی رئیس جمهوری از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: انصافا آقای رئیسی به خاطر دوستی دیرینه ای که با من دارند، با اعتماد کامل با وزارت خانه ما برخورد می کنند و هر گزارش و درخواستی که می شود، همراه و پشتیبان ما بودند و جا دارد از همینجا صمیمانه از ایشان تشکر کنم. 

ضرغامی در ادامه خطاب به رئیس جمهوری، افزود: میانگین حقوق کارمندان این وزارتخانه از همه جا پایین تر است و ان شاء الله به دستور شما این موضوع حل شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به حوزه گردشگری، ادامه داد: در حوزه گردشگری فقط ۲۰ میز گردشگری جدی و تخصصی راه افتاده که روز گذشته در همایش گردشگری خوراک در سده نو ۸۰۰ نفر فعالان این حوزه حضور داشتند، این تنها بخشی از آن میزی است که ما راه اندازی کردیم.

ضرغامی درباره حوزه میراث فرهنگی نیز گفت: یگان حفاظت ما کار خیلی مهمی دارد، اما نه خودرو و نه نیروی واجد شرایط دارد. با این حال با امکاناتی که شما می بینید از بزرگترین گنجینه جمهوری اسلامی حفاظت و صیانت می کنیم.

او با اشاره به مشکلاتی که در حوزه صنایع دستی در این وزارت خانه وجود دارد، گفت: از شما سپاس گزارم که در جلسه هفته قبل برای بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی دستور دادید و این خبر بسیار خوب را به این عزیزان بدهیم. مُرّ اقتصاد مقاومتی، صنایع دستی است و این امکان از امروز وجود دارد که هر خانه ای کارگاه شود. این همان شعار صنایع دستی ما است و اغلب این افراد خانم و سرپرست خانوار هستند و شایسته نیست اگر مشکلی در رابطه به کارشان داشته باشند.

میراث‌فرهنگی بهترین ابزار برای انسجام ملی است  

ضرغامی ادامه داد: میراث فرهنگی ما بهترین ابزار برای انسجام ملی است. تا به حال دو قطبی ها را تبلیغ کردند. شما امروز دیدید چقدر ریشه های توحیدی و تمدن ارزشمند در گذشته ایران وجود دارد و به قول شهید مطهری ما با این پیشینه درها را باز کردیم و اصلا با سپاه اسلام نجنگیدیم. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: موزه ملی که در سال ۱۳۱۶ راه اندازی شده است، هنوز در خدمت مردم است. این تعداد مخازن و گنجینه ما اینجا انبار شده است که نیازمند نگاه مثبتی است که شما به این حوزه داشتید و از این بابت تشکر می کنم. 

او در ادامه نیز گفت: درباره میدان مشق، اگر مصوبه کمیسیون که الان در دولت تصویب شده به سرعت در دولت تصویب شود خدمتی که شما به میراث فرهنگی کردید در طول این ۴۳ سال اصلا قابل قیاس با دیگران نیست و فکر نکنم تا سال های دور هم کسی بتواند چنین کاری برای میراث فرهنگی کشور انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز