خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ضریب اشغال هتل‌های مشهد به بیش از ۷۵ درصد رسید/ آماده شدن بیش از ۶۹۹ هزار نفر شب اقامت در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۴۰۱

معاون گردشگری استان خراسان رضوی از آماده شدن بیش از ۶۹۹ هزار نفر شب اقامت خبر داد و گفت: درحال حاضر برخی از مراکز ظرفیت خالی برای اسکان زائران دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفته می‌شود از ابتدای دهه پایان صفر (۲۷شهریور) بیش از سه میلیون زائر امام رضا علیه‌السلام وارد مشهد شده‌اند. بیش از ۸۷ درصد از این شمار با وسایل نقلیه شخصی و بقیه با اتوبوس، قطار، هواپیما و نیز به شیوه پیاده‌روی وارد مشهد شده‌اند. 

یوسف بیدخوری (معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی) با بیان اینکه ورود زائران در ایام دهه پایانی ماه صفر از جمله پیک‌های مهم سفر در مشهد محسوب می‌شود، درخصوص ظرفیت اقامتی گفت: واحدهای اقامتی تحت پوشش گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر و مهمانپذیر بیش از ۱۳۵ هزار نفر شب اقامت ظرفیت دارند که در حال حاضر هتل‌ها با ۷۵ درصد، هتل‌آپارتمان‌ها با ۸۶ درصد، مهمانپذیرها با ۷۸ درصد و خانه مسافرها با ۶۸ درصد ضریب اشغال فعال هستند. در کل می‌توان گفت واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر و خانه‌مسافر در مشهد با ضریب اشغال ۷۷ درصدی روبه رو شده‌اند. 

او ادامه داد: درحال حاضر واحدهای اقامتی دولتی نیز شامل مهمان‌سراهای دولتی، زائرسراهای ارزان قیمت (بنیاد زائر و بنیاد کرامت) فعال هستند و ظرفیت اقامتی بیش از ۹۷ هزار نفر شب اقامت را در اختیار زائران قرار داده‌اند که اکنون با ضریب اشغال بیش از ۸۰ و ۹۰ درصد به اسکان زائران پرداخته‌اند. در کل می‌توان گفت این واحدها با ضریب اشغال ۸۵ درصدی روبه رو شده‌اند. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی درخصوص ظرفیت اسکان موقت نیز گفت: کمپ‌های شهرداری، حسینیه و بقاع متبرکه، مدارس و آموزشگاه‌ها فعال شده‌اند و در کل بیش از ۱۷۲ هزار نفر شب اقامت را به مجموعه اقامتی استان افزوده‌اند و تاکنون با بیش از ۵۵ درصد ضریب اشغال روبه رو شده‌اند. 

به گفته او ظرفیت اضطراری مدارس و آموزشگاه ها، سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش، سالن‌های ورزشی ورزش و جوانان، سالن‌ها و اماکن اضطراری شهرداری، فضاهای سبز و روباز شهرداری، مساجد، اماکن زائرپذیر و فضاهای داوطلبانه، ظرفیت اردوگاهی سپاه، سالن‌ها و فضاهای ادارات دولتی و حوزه علمیه نواب ظرفیتی بیش از ۲۷۹ هزار نفر شب را در اختیار اسکان زائران قرار داده‌است که این ظرفیت نیز تاکنون با ضریب اشغال ۲۲ درصدی روبه رو شده است. 

به گفته معاون گردشگری خراسان رضوی بیش از ۴۲ هزار واحد اقامتی با ظرفیت بیش از ۶۹۹ هزار نفر شب اقامت در کل استان خراسان برای اسکان زائران در دهه پایانی ماه صفر آماده ارائه خدمات است و تاکنون حدود ۴۴ درصد ظرفیت اقامتی استان پر شده است. 

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود با حضور میلیونی زائران در دهه پایانی ماه صفر در مشهد روبه رو خواهیم شد و با توجه به ظرفیت حدود ۷۰۰ هزار نفر شب اقامتی استان، این میزان ظرفیت اقامتی چگونه پاسخ گوی تعداد زیاد زائران خواهد بود، گفت: در حال حاضر بیشتر ظرفیت‌های اقامتی که فعال کردیم حتا تاکنون فعال نمی‌شدند و اکنون فعال شده‌اند. برخی از زائران در خانه اقوام خود اقامت دارند و درحال حاضر حتا ظرفیت خالی نیز برای اقامت داریم و مشکل خاصی برای اسکان زائران نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز