خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان زنجان مطرح کرد

به کشف استعدادهای جدید در حوزه سینما توجه بیشتری شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۹۴۲

رئیس سازمان سینمایی کشور صبح امروز در سفر یک روزه به استان زنجان آیت الله علی خاتمی‌نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور، در ابتدای سفر یک روزه خود به استان زنجان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز( ۱۶ شهریورماه) دیدار کرد.

در این دیدار آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن اشاره بر تاثیر گذاری صنعت سینما به ویژه بر جوانان گفت: لازم است به کشف استعدادهای جدید در حوزه سینما توجه بیشتری شود. حضور مسئولان سینمایی در استان‌ها، زمینه‌ را برای شکوفایی استعدادهای جوانان در شهرستان‌ها و توجه ویژه به آنها را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: در کنار توجه به هنرمندان سرشناس و شاخصی در میان نسل های گذشته باید به نسل جدید فیلمسازی و هنری توجه کرده و در پی پشتوانه‌های عقیدتی و معرفتی برای هنرمندان و سینماگران باشیم .

آیت اله خاتمی با اشاره به تعامل خوب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: دکتر اسماعیلی به شدت دارای روابط عمومی بالا و اهل تعامل است. قطعا با تعاملاتی که ایجاد می‌کنند به رونق و رشد بیشتر حوزه های فرهنگ و هنر و سینما کمک بسیاری می‌شود.

وی عنوان کرد: نباید فرصت ها را از دست بدهیم. این در حالی است که در زمینه‌های فرهنگی به اقدامات جدی، ایجاد تحول و پایه گذاری نگاه جدید نیازمندیم .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در اظهار داشت: در مواجهه با هنرمندان، باید از مشی و منش رهبرمعظم انقلاب الگو بگیریم.

در ادامه این دیدار محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اهداف سفر به استان‌های کم برخوردار و  لزوم بازدید میدانی و آشنایی و دستیابی به شناخت نزدیک مشکلات و کاستی‌ها گفت: رویکرد عدالت فرهنگی در این دولت صرفا یک شعار نیست. در همین راستا نیاز به توجه ویژه در سطح ملی و همه مناطق کشور داریم

وی ادامه داد: برغم پیشرفت ها ‌‌موفقیت های قابل توجه سینما متاسفانه در زمینه زیرساخت و کمیت سالن های سینما نیازهای جدی داریم.

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: در حال برنامه ریزی جهت افزایش پرده‌های سینما  در این دولت به ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ پرده هستیم.

وی افزود: برای پرورش استعدادهای جدید فیلمسازی به تحول و بازنگری فضاهای آموزشی نیاز داریم و بخش بزرگی از این ظرفیت‌ در استان‌ها و شهرستان‌ها نهفته است.

خزاعی با اشاره به هنرمندان نامی استان در عرصه سینما خاطرنشان کرد: استان زنجان دارای فیلمسازان و استعدادهایی سینمایی خوبی است و از جمله هنرمندان موفقی همچون سیدرضا میرکریمی، جمال شورجه، جهانگیر الماسی، اکبر اوصانلو و غیره از افتخارات سینمای استان و کشور به شمار می‌آیند.

وی افزود: خوشبختانه در همه‌ استان‌ها ظرفیت‌ها و استعدادهای قابل توجهی وجود دارد و زنجان نیز یکی از استان‌های قابل توجه در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به نیاز به هم‌افزایی برای رونق سالن‌های سینمایی و حمایت از محصولات ارزشمند عنوان کرد: سینمای ایران علی‌رغم برخی کاستی‌ها، دستاوردهای زیادی در عرصه تبین گفتمان انقلاب ‌و معرفی فرهنگ و زیبایی‌های این سرزمین در عرصه بین الملل داشته است. اگرچه همچنان نیاز است با بازنگری و تحول، ضمن اصلاح رویکردهای اشتباه،به تقویت ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل سینما بپردازیم.

حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این دیدار گفت: بازدید مدیران از استان حرکت ارزشمند و قابل ستایشی است و راه‌اندازی شورای سینما ، توجه به عدالت فرهنگی و ظرفیت های استانی و توجه به مناطق کم‌برخوردار از جمله اقدامات ارزشمند رییس سازمان سینمایی در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

گفتنی است در این سفر، اصغر فارسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و محمدرضا سوقندی مدیرکل امور حقوقی و استان های سازمان، رئیس سازمان سینمایی کشور را همراهی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز