خبرگزاری کار ایران

«راهنمای ریتم‌های کُنگا» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۱۲۶

اولین کتاب راهنمای ریتم‌های کُنگا اثر محمد شعبانی نوازنده ایرانی چاپ و منتشر شد

به گزارش ایلنا، اولین کتاب «راهنمای ریتم‌های کُنگا» اثر محمد شعبانی نوازنده ایرانی ساز کُنگا و از شاگردان مستر چانگیتو (نوازنده معتبر جهانی) با استفاده از متدهای اساتید برتر کُنگانوازی جهان چاپ و منتشر شد. 

محمد شعبانی در کتاب «راهنمای ریتم‌های کُنگا» مقدمه‌ای را به رشته تحریر درآورده و نوشته است:

با درود بر هنردوستان گرامی و عاشقان ریتم، مجموعه‌ای که پیش رو دارید، تجربیات چندساله من در نوازندگی ساز کُنگا است. در این کتاب، سعی و تلاش بر این داشته‌ام که هنر نوازندگی در ساز کُنگا را از ابتدایی‌ترین مباحث تا بخش متوسطه به شما آموزش بدهم. این کتاب، شامل تمرینات درست و اصولی برای تقویت دست‌ها و نواختن ریتم‌های آفرو کوبایی، کلمبیایی و پرتوریکویی است. این مجموعه، برگرفته از متدهای اساتید برتر کُنگانوازی در دنیا و همچنین تحقیقات و تجربیات اینجانب است. در بخشی از این کتاب، نگاهی داریم به تکنیک‌ها و فیگورهای مختلف در ریتم‌های لاتین، تمامی ریتم‌ها و تکنیک‌ها برای دو طبل تنظیم و نوشته شده است. به علاوه، در چند درس به ترکیبات ریتمیک در موسیقی آفرو کوبایی می‌پردازیم. 

هدف از نوشتن ریتم‌ها برای دو طبل، آماده‌سازی دست‌ها برای اجرای قطعات پیشرفته‌تر در کتاب دوم است و در آخر به چند الگوی رایج در موسیقی پاپ، معرفی نوازندگان مطرح دنیا و انواع کوک در این ساز، اشاره خواهد شد.» 

محمد شعبانی از سال ۷۹ نوازندگی را شروع کرده و از سال ۸۵ به‌ صورت حرفه‌ای با خواننده‌هایی چون امیر تاجیک، مجتبی کبیری، قاسم افشار، نیما مسیحا، محمد اصفهانی، زنده‌یاد بهنام صفوی، زنده‌یاد مرتضی پاشایی، محمد علیزاده، رضا بهرام و مسعود صادقلو همکاری داشته است. او علاوه بر دو بار کسب عنوان در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر  در دیگر رویدادها شرکت کرده و با هنرمندان غیر ایرانی هم همکاری داشته است.

این نوازنده سازهای کوبه‌ای در جدیدترین فعالیت هنری خود با همکاری کنسرواتوار موسیقی تهران، از ساعت ۱۱ قبل‌ازظهر تا ساعت ۳ بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه جاری (۱۸ آگوست ۲۰۲۲) ورکشاپ ساز کُنگا را در دانشگاه کنسرواتوار تهران، برای علاقمندان به موسیقی و نوازندگان این ساز برگزار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز