خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری سینمایی بین ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۶۷۹

یادداشت تفاهم‌نامه همکاری‌های سینمایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور حسن‌ناظم وزیر فرهنگ وگردشگری عراق و محمدکاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران به امضای روسای سینمایی دو کشور رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان سینمایی، آیین امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های سینمایی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ایران و احمدحسن موسی رئیس امور سینمایی و تئاتر عراق عصر روز گذشته در مرکز تئاتر ملی عراق برگزار شد.

در این تفاهم‌نامه، هماهنگی و افزایش همکاری‌های دوکشور برای توسعه و پیشرفت در حوزه سینما، تبادل اطلاعات، پژوهش‌ها و انتشار آثار مشترک، همکاری در تولید آثار سینمایی (با توجه ویژه به ساخت آثار کودک ونوجوان)، آثار مستند وکوتاه، ارتقای سطح دانش فنی و تخصصی از طریق انجمن سینمای جوانان ایران، تسهیل در برگزاری هفته‌های فیلم، حضور سینماگران دو کشور در جشنواره‌ها و سایر رویدادهای فرهنگی، تسهیل در تبادل و مشارکت نیروهای متخصص در پروژه‌های سینمایی دو کشور از محورهای اصلی مورد توافق دو کشور بوده است.

علاوه براین بحث آموزش و تربیت نیروی انسانی، برگزاری ورک شاپ‌های تخصصی و اعزام اساتید، تولید مشترک آثار سینمایی و مستند، مشاوره برای کمک به زیر ساخت‌ها و تجهیز اماکن سینمایی، کمک در برگزاری جشنواره‌ها با ارسال فیلم و داور و حضور فیلمسازان ایرانی در عراق از دیگر مواد مورد توافق در این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز