خبرگزاری کار ایران

سفر سه روزه رئیس سازمان سینمایی به بغداد و امضای تفاهم‌نامه همکاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۰۱۵

در پی درخواست حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق از محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه فرهنگ و سینما، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در سفری سه روزه به بغداد می‌رود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، این سفر در راستای تداوم، گسترش و تقویت همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و سینمایی دو کشور و پیرو دعوت رسمی وزارت فرهنگ و جهانگردی و امور سینمایی عراق صورت می‌گیرد. برنامه ریزی این سفر در نشست مشترک روسای سینماهای دو کشور ایران و عراق در ۲۳ خردادماه در تهران انجام گرفته است.

حضور در هفته سینمای ایران در بغداد، امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل، نمایش و عرضة تجاری آثار سینمایی «بلند، مستند، کوتاه و بویژه، کودک و نوجوان»، زمینه‌سازی برای حضور سینماگران، برگزاری هفته‌های فیلم، ارائه دانش فنی و تخصصی از طریق ظرفیت انجمن سینمای جوانان ایران برای اعزام استاد و مربی تخصصی در زمینه آموزش به عراق، تقویت شرایط انجام پروژه‌های تولید مشترک بر اساس مفاهیم و موضوعات منطقه‌ای و راهبردی، همفکری در زمینه برگزاری هفته‌های فیلم مشترک، پیشنهاد برای توسعه زیرساخت سینمایی عراق با بهره گیری از تجارب موسسه سینماشهر و بخش خصوصی سینمای ایران و… از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر است.

برپایه این خبر، در هفته سینمای ایران در بغداد ۸ فیلم کوتاه و ۴ فیلم سینمایی از ایران به نمایش در می‌آیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز