خبرگزاری کار ایران

«هان» از مجموعه کتاب‌های «به هوش باش» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۲۸۴

انتشارات نگاه نوین تعدادی از یاداشت‌های محمد سیدرضی را در کتاب «هان» از مجموعه کتاب‌های «به هوش باش» منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، کتاب «هان» از مجموعه کتاب‌های «به هوش باش» شامل ۳۶۵ یاداشت کوتاه از محمد سیدرضی است که انتشارات نگاه نوین منتشر کرده است.

کتاب با این مقدمه آغاز شده است:

با احترام به کسانی که اهل مطالعه نیستند

سالهاست جوانان دور وبرم را از این حیث نظاره می‌کنم، که انها خرد لازم برای زندگی را چگونه جذب می‌کنند و چه چیزی جایگزین نسبی مطالعه در نسل امروز شده است؟ 

آنگونه که بدبینان فکر می‌کنند آنها هم دستشان چندان خالی نیست! 

مجموعه فیلم‌ها و سریال‌ها و مستندها بسیار کمک کننده هستند 

شبکه‌های اجتماعی نیز مطالب خوب و مهمی برای دیدن و خواندن دارند

هر چند به مدل مطالعه سنتیِ کتاب چاپی هنوز معتقد و دلبسته‌ام، اما از نگاه نتیجه گرا، مهم انتقال علوم، دانسته، تجربه و احساس و بینشِ اهال خرد به مخاطبان است، که همواره راههایی برای ان یافته و یا ساخته می‌شود. 

من نیز سالهاست دست و پا می‌زنم تا اندک دانسته، تجربه ویافته‌ی خود را به شیوه گفتار و نوشتار به نزدیکان منتقل کنم. 

در ابتدا سعی کردم در قالب نوشتار یک صفحه‌ای همچون انشاهای مدرسه ولی به قلم امروزی مطالبی بنویسم و در صفحات مجازی‌ام منتشر کنم، تیک‌های آبی و شمار بازدید، ناامید کننده نبود. تا اینکه متوجه شدم آن بازدید کننده‌ها نیز تا انتهای مطالب را نخوانده‌اند. 

ایده انتشار مطالب سه خطی را از یک مقاله دریافت کردم و خودم را در قالب یک نرم‌افزار با تعداد کاراکتر ثابت برای تایپ کردن محدود کنم، این نرم‌افزار حتا اعراب‌گذاری و نقطه و ویرگول را محاسبه می‌کند و اجازه تایپ بیشتر نمی‌دهد. مطالب سه خطی که برای هر کدام ساعت‌ها و بلکه روزها وقت می‌گذارم تا در آن قالب محدود، بهترین واژه گزینی صورت گیرد. اکنون پس از چند سال تجربه، به امید خوانده شدن، به افشره کردن مطالب عادت کرده‌ام. 

شمار نوشته‌های کوتاه من خیلی بیشتر از تعداد منتشر شده در این کتاب است. اما به پیشنهاد دوستان حرفه‌ای انتشارات نگاه نوین نیمی از نوشته‌هایم را برای چاپ این کتاب جدا کردم، اگر استقبال شد، در جلد دوم «به هوش باش» بقیه نیز آورده می‌شود. 

مدل خواندن این کتاب مثل بقیه‌ی نیست که دست بگیریم و بخوانیم تا تمام شود. این کتاب را باید جرعه جرعه بخوانیم، پیشنهاد می‌کنم یک مطلب از مطالب را انتخاب کنید و آنرا در جمع‌های مناسب به بحث بگذارید. 

قطعا می‌شد هر کدام از مطالب را با شرح و تفسیر نوشت، ولی هر کتابی مدلی ومخاطبی دارد، این نیز برگ سبزی است تحفه‌ی درویش و به مدل کشکول نگارش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز