خبرگزاری کار ایران

«طرح‌واره‌درمانی هیجانی» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۸۸۷

کتاب «طرح‌واره‌درمانی هیجانی» مجموعه تندآموز رفتار درمانی‌ شناختی منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش ایلنا، انتشارات ارجمند کتاب «طرح‌واره‌ درمانی هیجانی (مجموعه تندآموز رفتاردرمانی‌ شناختی)» نوشتۀ رابرت لیهی با ترجمۀ آیدا انصاری، سپیده نوربخش زادرا روانۀ بازار کتاب کرد.

مدل طرح‌واره‌های هیجانی یک مدل اجتماعی– شناختی دربارۀ درک، تفسیر، ارزیابی و پاسخ به هیجان‌های خود و دیگران است. همۀ افراد نسبت به تجربۀ طیف کاملی از «هیجان‌های مشکل‌ساز» از قبیل، خشم، اضطراب، غمگینی، ناامیدی، حسادت، غبطه و… آسیب‌پذیر هستند اما همۀ افراد دچار اختلالات روان‌پریشی نمی‌شوند.

مدل طرح‌واره‌های هیجانی پیشنهاد می‌کند که افراد از لحاظ نظریه‌هایی که دربارۀ هیجان و تنظیم هیجان دارند با یکدیگر متفاوت هستند و این نظریه‌های روان‌شناختی منجر به رشد راهبردهای مشکل‌ساز برای مقابله با هیجان می‌شود از قبیل سرکوبی، نشخوار فکری، اجتناب کردن، سرزنش کردن و سوء مصرف مواد.

کتاب طرحواره درمانی هیجانی: ویژگی‌های متمایز کننده، خلاصه‌ای منحصربه فرد از ویژگی‌های متمایزکننده این رویکرد جدید برای کمک به درمان‌جویان جهت مقابله با هیجان‌های «دشوار» فراهم می‌کند. نوشته شدن این کتاب توسط فردی که سال‌ها تجربۀ پژوهش و تجربۀ بالینی دارد این امکان را برای خوانندگان فراهم می‌کند تا به یک مرور کامل و قابل‌اطمینان دسترسی داشته باشند. کتاب حاضر در دو بخش با عنوان ویژگی‌های نظری و تکنیک‌های عملی تهیه شده و در مجموع دارای ۳۰ فصل  است.

این کتاب در ۱۶۰ صفحه با قیمت ۴۲ هزار تومان در کتاب‌فوشی‌ها و نیز با ده درصد تخفیف در سایت انتشارات ارجمند به نشانی https://www.arjmandpub.com/ قابل دسترسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز