خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه نقاشی «زمان‌های بی‌بازگشت» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۶۳۵

جدیدترین آثار نقاشی تارا بهبهانی‌با عنوان «زمانهای بی‌بازگشت» در گالری گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، «زمان‌های بی‌بازگشت» عنوان جدیدترین آثار نقاشی تارا بهبهانی _نقاش و پژوهش‌گر معاصر) است که از ۲۷ خرداد تا ۸ تیر ماه در گالری گلستان برگزار می‌شود. 

 تارا بهبهانی گفت: حوادث، روزمره‌گی ها، فرازها و فرودها همه زمان‌های بی‌بازگشت هستند. زمان‌هایی می‌آیند و می‌روند و گاهی خاطره‌ای شیرین و دلچسب می‌سازند و گاه یادآوری آن‌ها چیزی جز ملال و کسالت بر جای نمی‌گذارند. درسال‌های زندگی من هم زمان‌های بی‌بازگشت بسیاری آمدند و رفتند، خوشی‌ها و سختی ها، شادی‌ها و غم ها، نقش‌هایی را بر جای گذاشتند که یادآوری آن‌ها برایم، من امروز را ساخته است که ایستاده‌ام و زمانهای بی‌بازگشت پیش رویم را جستجو می‌کنم. 

او افزود: این دوره از نقاشی‌هایم برایم اهمیت زیادی دارند. زمان به من فرصت داد که بازگو کننده لحظات رنگینی باشم که با فرم‌های گذشته سرزمینم پیوند خورده و در دل و جانم به جا مانده اند. نواهای سازها، پرنده‌ها و چشمان امیدواری که گذشته را طی کرده و آینده را جستجو می‌کند. گذشته‌ای که بی‌بازگشت است و فرداهایی پر از ابهام. 

بهبهانی افزود: در این نمایشگاه ۱۸ نقاشی با تکنیک رنگ روغن که تعدادی از آن‌ها بر روی بوم‌های شش ضلعی و حاصل کار سه سال اخیر من است، به نمایش درمی آیند. فرم بوم‌های این مجموعه ببیننده را به دنیای رنگانگ و پر رمز و راز کاشی‌های ایرانی دعوت می‌کند. 

تارا بهبهانی، نقاش و پژوهشگر هنر، متولد ۱۳۶۲ در تهران است. او نقاشی را از کودکی نزد پدرش، استاد تاها بهبهانی و مجسمه‌سازی را نزد مادرش، خانم مهین تابان آموخته است. تحصیلات و مطالعات دانشگاهی او در گذشته هنر ایران و تحقیق و پژوهش در آن، زمینه خلق آثار نقاشی و مقالات متعدد هنری شده است. از آنجا که نقوش کاشی‌ها و فرمهای ایرانی در هنر ایران شاخص و مورد توجه است، بازنمایی این نقوش در نقاشیهای تارا در این سال‌ها سبک و سیاق مختص خود او را در ذهن‌ها یادآور میکند، که مشخصه کارهای نقاشی اوست. تارا نمایشگاه‌های متعدد در ایران و خارج از ایران داشته و منتخب بینال‌های پکن، کینگ دائو و Magic of Persia در دبی بوده است. او هم اکنون علاوه بر نقاشی مدت بیست سال است که به کار تدریس نقاشی و پرورش خلاقیت به کودکان و نوجوانان نیز مشغول است. 

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند ۲۷ خرداد تا ۸ تیر ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک۳۴ مراجعه کنند. گالری پنج شنبه‌ها تعطیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز