خبرگزاری کار ایران

توضیحات «صندوق اعتباری هنر» درباره صحبت های فرزند زنده یاد حاجی گلدی برزین

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۳۷۰

حاجی گلدی برزین (کمانچه نواز خطه ترکمن) روز گذشته پس از سالها بیماری در فقر و تنگدستی چهره در نقاب کشید و فرزندش از عدم حمایت گفت. در همین رابطه صندوق اعتباری هنر جوابیه ای در اختیار ایلنا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرو صحبت های فرزند کمانچه نواز خطه ترکمن (حاجی گلدی برزین) که روز گذشته چهارشنبه هفتم اردیبهشت پس از هشت سال بیماری دارفانی را وداع گفت، صندوق اعتباری هنر جوابیه را در اختیار ایلنا گذشته است که در پی می آید.

متن توضیحات صندوق اعتباری هنر به شرح ذیل است:

«ضمن عرض تسلیت درگذشت هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی زنده یاد باغشی حاجی گلدی برزین به خانواده محترم آن مرحوم و جامعه فرهنگی و هنری کشور خصوصا هنرمندان شریف استان گلستان، احتراماً عطف به مطلب منتشر شده در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۸در خبرگزاری ایلنا با عنوان «گلایه فرزند حاجی گلدی برزین از بی‌توجهی مسئولان به حال وخیم پدرش/ ارشاد گفت برای درمان پدرم وام می‌دهد و از حقوق چهارصدهزارتومانی او کسر می‌کند» منتشر شد به اطلاع می‌رساند؛

صندوق اعتباری هنر با هدف حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تأسیس شد و طی گذشت قریب به بیست سال از تشکیل آن همواره درجهت تحقق این هدف حرکت نموده و با ارائه خدمات بیمه ای، معیشتی، ارائه تسهیلات و… سعی نموده است اندکی از دغدغه‌های فعالان حوزه فرهنگ و هنر را بکاهد.

ضمناً صندوق علاوه بر خدمات معمول و رایج به اعضای خود، با هدف تکریم جایگاه هنرمندان پیشکسوت و هنرمندان دارای شرایط خاص، تسهیلات ویژه‌ای از قبیل کمک مستمری و طرح تکریم را ارائه میدهد که طی آن ماهیانه به اعضای تحت پوشش مقرری ماهیانه پرداخت می‌شود.

در خصوص زنده یاد حاجی گلدی برزین که از سال ۱۳۹۴ به عصویت صندوق اعتباری هنر در امده‌اند، بدلیل شرایط سنی براساس ضوابط و مقررات تامین اجتماعی حائز دریافت خدمات بیمه تامین اجتماعی نبودند (حداکثر سن برای درخواست و عقد قرارداد برای مردان و زنان ۵۰ سال است) لذا امکان برقراری بیمه از سوی صندوق برای ایشان به لحاظ قوانین تامین اجتماعی میسر نبود. اما نامبرده از گدشته مستمری بگیر صندوق بوده و ماهیانه از صندوق مقرری دریافت می‌کردند.

در ضمن ایشان در طول ایام شیوع کرونا مشمول پرداخت‌های بسته‌های کمک حمایتی ویژه این ایام و همچنین کمک فوق العاده مستمری ایام کرونا شدند و مبالغ به حساب هنر کارت ایشان واریز شده است. از طرفی پرداخت تسهیلات (وام) به اعضا، منوط به تقاضای کتبی متقاضیان است اما طی بررسی بعمل آمده، طی چندسال اخیر از عضویت ایشان در صندوق، درخواست دریافت تسهیلات از سوی ایشان به صندوق نرسیده است.

البته لازم به ذکر است صندوق اقساط تسهیلات پرداختی هیچ یک از اعضا خود را از محل مقرری کمک مستمری و یا طرح تکریم کسر نمی‌نماید.

همچنین برادر این هنرمند به نام آقای عاشور گلدی برزین از هنرمندان دارای نشان درجه یک هنری هستند که ماهیانه تحت طرح تکریم صندوق اعتباری هنر هستند.

شایان ذکر است؛ این صندوق علی رغم کمبود منابع مالی حتی المقدور تلاش نموده است حمایت‌های هرچند ناچیز آن که در برابر شأن و جایگاه رفیع هنرمندان عزیز کشور ناکافی است بطور مستمر ارائه و تداوم داشته باشد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز