خبرگزاری کار ایران

کتاب «نامه‌های برلین» از بزرگ علوی در دوران اقامت در آلمان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۷۹۲

کتاب «نامه‌های برلین (از بزرگ علوی در دوران اقامت در آلمان)» شامل نامه‌هایی است که بزرگ علوی، نویسنده معروف ایرانی، در مدت طولانی تبعید و اقامت خود درشهر برلین نوشته.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «نامه‌های برلین (از بزرگ علوی در دوران اقامت در آلمان)» به کوشش ایرج افشار در دو بخش که شامل مجموعه نامه‌های بزرگ علوی به گردآورنده، همراه با چند مقاله آن نویسنده می‌شود، در ۲۳۳ صفحه به همت نشر فرزان روز و با قیمت ۷۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

این کتاب شامل نامه‌هایی است که بزرگ علوی، نویسنده معروف ایرانی، در مدت طولانی تبعید و اقامت خود در شهر برلین نوشته و در آن‌ها نظرات خود را درباره بسیاری از افراد و شخصیت‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی بیان داشته است و به همین لحاظ، واجد نکاتی تازه و ارزنده و خواندنی است.

گردآورده معتقد است: از آنجا که نامه‌های ادبا و شعرا همچون مکاتبات سنائی و خاقانی و مولانان و قطب محیی و همانندانشان از اسناد ادبی و فکر و گوشه‌هایی از تاریخ زمانه در شمارست، در تاریخ ادبیات ایران جایگاهی والا دارد، از این رو اگر به تدریج مجوعه‌هایی از نامه‌های ادبا و محققان درجه اول جا جدا گردآوری و چاپ شود نکته‌های بسیار خوبی از وضع فرهنگی و اجتماعی و به طور اخص ادبی به دسترس عموم درمی‌آید و بر غنای ادبیات فارسی افزوده می‌شود.

ایرج افشار تاکید دارد: از بزرگ علوی، آنچه نوشته غیر داستانی است تقریبا همینهاست که برای چاپ در آینده نوشته بود و درین دفتر آمده است. با نگاهی به آن‌ها خواننده در می‌یابد که میدان تفکر و توغل علوی در زمینه تاریخ، ادبیات، هنر باستانی، و زبان تا به کجا می‌کشیده. چون مضامین این نوشته‌ها متنوع است، شناسایی فرهنگی او آسانتر می‌شود.

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز