خبرگزاری کار ایران

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره تئاتر فجر سراوان؛ یک گام موثر در راستای تحقق شعار سال جدید با هنر نمایش

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۶۵۶

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی به مناسبت برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر سراوان، این رویداد را گامی ارجمند در راستای تحقّق شعار سال جدید توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر سراوان پیامی را را منتشر کرد. 

در متن پیام کاظم نظری آمده است: 

طلوع بهاری خورشید نمایش، از مشرق ِ هنر این سرزمین آفتابی 

تئاتر، این هنر بی بدیل، ابزار پرتوانی است برای ترسیم فضیلت‌ها و برکشیدن ارزش‌ها و نیز نمایش کج روی‌ها و بداندیشی‌ها به نیّت ِ زدودن و اصلاح‌شان، و این همه را صحنه، با ترکیب سایر هنرهای پیرامونی خویش، به تماشا می‌گذارد.

و اینک این عرصه توانمند با احساس تعلّقی کم نظیر در نگاهبانی از مرزهای ملی و کرانه‌های فرهنگی ایران اسلامی، در سراوان ِ خونگرم، به زیبایی و کمال، همراه و هماهنگ شده است و این خطه روشن، به میزبانی این اتفاق مغتنم، سراپا و پُر نشاط ایستاده است و تجلّی ِ استعدادهای فراوان حاضر در جغرافیای دور دست ِ این سرزمین کهن را  نمایندگی می‌کند تا دلیلی روشن برای  حقیقتی باشد که در نگاه دلسوزان ِ آگاه و اندیشمند نظام اسلامی و بالاخص وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحت عنوان ِ«اهتمام به تحقق عدالت فرهنگی»نمود یافته است.

حضور شش گروه نمایشی به استعداد پنجاه هنرمند توانمند و آتیه دار، در میان استقبال بی نظیر و پرشور مردم شریف سراوان، به راستی طلوع بهاری ِ خورشید ِ هنر نمایش ِ کشور در فضای سراسر شوق و امید و سرزندگی است از مشرق این سرزمین آفتابی و نویدبخش ِ آغازی مبارک برای شکفتن ِ در میانه کاستی‌ها و کوتاهی‌ها و درخشش به رغم کمبودها و دور ماندن‌ها و محرومیت‌ها و البته نیز تاکید مکرّر بر وظیفه خطیر متصدّیان امور و مسئولین امر که به احترام این آغاز و باور فردای روشن سیستان و بلوچستان و سایر مناطقی از این دست، بایستی بسیار متفاوت با گذشته، به حمایت گسترده و دانش محور ِ آن سامان و جای‌جای دور از دست این خاک پُر گهر، جانانه برخیزند و کمر همّت را شایسته‌تر و بایسته‌تر ببندند و این مهم، از اولویت‌های اساسی اینجانب و همراهانم در اداره کل هنرهای نمایشی کشور خواهد بود.

بی شک «دومین جشنواره تئاتر داخلی فجر سراوان» را گامی ارجمند در راستای تحقّق شعار سال جدید و اوّلین گام تاثیرگذار و مبارک عرصه تئاتر و نمایش کشور می‌دانیم  و صمیمانه، دست اندرکاران و هنرمندان حاضر در متن ِاین رویداد زیبا را دست مریزاد گفته و شکوه این رخداد عزیز را نویدبخش ِ روزهایی موفق‌تر.

و به راستی، چه نیروی شگفت انگیزی است دست‌هایی که به هم پیوسته است ...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز