خبرگزاری کار ایران

علیرضا کوشک‌جلالی با جنون محض به تئاتر برمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۳۴۶

علیرضا کوشک‌جلالی نمایش «جنون محض»، بهترین کمدی سال۱۹۸۳ انگلستان را که خودش ترجمه کرده، در سال۱۴۰۱ به صحنه می‌برد.

به گزارش ایلنا، علیرضا کوشک‌جلالی نویسنده، مترجم، مدرس و کارگردان تئاتر، قصد دارد در سال ۱۴۰۱، با همراهی گروهی از بازیگران و عوامل حرفه‌ای، نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین را به صحنه بیاورد.

علیرضا کوشک جلالی برنده جایزه افتخاری تئاتر شهر کلنِ آلمان است. وی عضو دائمی هیئت ژوری انتخاب بهترین شخصیت تئاتری کلن نیز هست. کوشک‌جلالی عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران و دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت ارشاد است. او از سال ۱۳۶۳ در آلمان به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول کار است. این نویسنده باتجربه تئاتر، برای نمایشنامه "پا برهنه، لخت، قلبی در مشت" جایزه نمایشنامه نویسی آلمان را دریافت کرد. همچنین پنج نمایشنامه از او به زبان آلمانی در انتشارات "تاتر مونیخ" آلمان به چاپ رسیده است. بیش از ۲۵ نمایشنامه، ترجمه، دفتر شعر، قصه، تحقیق و... از او در انتشارات "قطره"، "نمایش"، "افراز"، "مهر نوروز" و "آماره" به چاپ رسیده است. او تاکنون بیش از  ۴۵نمایش در آلمان و ۳۵نمایش در ایران به روی صحنه برده است. ۵اثر از او در سالهای اخیر نامزد بهترین اجراهای کشور آلمان بوده‌اند. او در ادامه فعالیت‌های تئاتری خود در کشور آلمان، در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار، به عنوان کارگردان اپرا، در شهر دورتموند، یک اپرای مخصوص کودکان را به صحنه برد.

کوشک‌جلالی در چند سال اخیر توجه مخصوصی به امر آموزش و تئاتر شهرستانها داشته است که حاصل کارهای اخیرش در شهرستان‌ها چندین کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی و اجرای ۱۵نمایش بوده است. گروه تاتر آلمانیش، برای اجرای نمایش‌های مسخ (کافکا)، پوزه چرمی (کراوزه)، سوسیس با گازخردل (کوشک جلالی) و جاده (فلینی) به جشنواره تئاتر فجر دعوت شده است. از آثار به اجرا در آمده این کارگردان در ایران، می‌توان به مسخ، پستچی پابلو نرودا (اجراهای تحسین شده در جشنواره سال۱۳۷۸)، بازرس، موسیو ابراهیم و گل های قرآن (بهترین اجرا در سال۱۳۸۶، از طرف انجمن منتقدان خانه تئاتر، دعوت شده به شهر کلنِ آلمان۲۰۱۷)، راهزنان (دعوت به یکی از معتبرترین فستیوال های بین المللی آلمان -فستیوال شیلر در سال۱۳۹۲)، خدای کشتار، روبینسون کروزو (بهترین اجرا در چهارچوب جشنواره فجر، استان خراسان رضوی، اجرا در فسیوال‌های بین‌المللی (آلمان(کلن و مانهایم)، ترکیه، بوسنی هرزگوین و قزاقستان)، "در انتظار آدولف"، آرت و... اشاره کرد.

حاصل آخرین حضور(۱۷دیماه تا ۲۰اسفند سال۱۴۰۰) علیرضا کوشک‌جلالی در ایران، برگزاری چند کارگاه آموزشی در شهر لاهیجانِ استان گیلان و شهر بستکِ استان هرمزگان، به روی صحنه بردن دو نمایش در شهرهای رشت و میبد، آغاز تمرینات اولیه یک نمایش در شهر بستک (هرمزگان)، یک نمایش موزیکال به زبان گیلکی در شهر لاهیجان و یک نمایش کمدی در شهر تهران بوده است.

در نمایش نمایش "جنون محض" حمیدرضا علی‌نژاد و هاتف کلاته به عنوان «تهیه کننده» و  بهزاد جاودان‌فرد به عنوان «مجری طرح»، علیرضا کوشک جلالی را یاری می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز