خبرگزاری کار ایران

هفت سین‌ها راهی همدان شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۰۹۸

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران به همراه سفرای کشورهای فارسی زبان از خودروهای کمپر که قرار است نویدبخش نوروز در شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج باشند، بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، مراسم آغاز آیین جهانی نوروز ۱۴۰۱ “مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران اسلامی عصر دوشنبه ۲۳ اسفند ماه با حضور جمعی از چهره های فرهنگی و مقامات و مسوولان عرصه فرهنگ و هنر و گردشگری در باغ هنر برگزار شد و در حاشیه این مراسم 20 خودروی کمپر با چیدن سفره هفت سین در کنار خودروهای خود، به ارائه توضیحاتی پیرامون سفر خود پرداختند.

همچنین پرچم‌ کشورهای دارای نوروز روی یکی از این خودروها چسبانده شده بود که مورد توجه سفیر تاجیکستان قرار گرفت. 

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیرانی یکی دیگر از بازدیدکنندگان این مراسم بود که با صاحبان خودرو به گفتگو پرداخته و از خودروهای آن‌ها بازدید کرد.

«رادیو کمپر» رسانه خودروهای کمپری یکی از کاروان‌های حاضر در این برنامه بود و صادق داوری‌فر که تهیه کننده این برنامه است هنگام بازدید حجت الله ایوبی؛ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران ضمن اشاره به این موضوع که دو هزار خودروی مسافرتی در ایران وجود دارد که به صورت دست ساز تجهیز شده‌اند، تاکید کرد که این خودروها می‌توانند به صورت رسانه سیار فرهنگی وسیله‌ای برای تعامل فرهنگ‌ها و معرفی فرهنگ کشورمان به دیگر سرزمین‌ها باشند.

در ادامه بازدید سفرا از مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران اسلامی، اقوام مختلف به اجرای موسیقی محلی پرداختند و اجرای گروه 300 نفره دف‌نوازی پایان بخش این مراسم بود.

این خودروهای کمپر از شهرهای کرمان، یزد، تبریز، کرمانشاه، مشهد، نیشابور، کرج و تهران در این برنامه شرکت کردند و پس از پایان این مراسم به سمت همدان اولین مقصد در نظر گرفته شده راهی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز