خبرگزاری کار ایران

نویسنده رمان فلسفی_روانشناسی «غوغای کاکتوس»:

ورود به دنیای سورئال یک بیمار اسکیزوفرنیک/ ریشه‌یابی زخم‌هایی که از درون، روح انسان را می‌تراشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۷۲۶

نویسنده رمان فلسفی_روانشناسی «غوغای کاکتوس» این اثر را تلاشی خواند برای ریشه‌یابی زخم‌هایی که از درون، روح انسان را می‌تراشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمان «غوغای کاکتوس» نوشته فائقه درویش با درون مایه فلسفی_روانشناسی توسط انتشارات البرز به چاپ رسید. 

نویسنده این رمان با بیان اینکه «غوغای کاکتوس» رمانی چند لایه و سمبلیک است، تصریح کرد: مخاطب با خواندن این رمان وارد فضایی سرشار از نمادها و نشانه‌ها می‌شود و این بازی ذهن مخاطب با نشانه‌ها علاوه بر اینکه به تعلیق داستان کمک خواهد کرد، منجر به درگیری هرچه بیشتر خواننده با فضای داستان خواهد شد. 

درویش ادامه داد: در این رمان مخاطب وارد دنیای فردی که دچار اختلال روانی اسکیزوفرنی است می‌شود و این همراهی بخش‌هایی از داستان را وارد فضاهای سورئال خواهد کرد. 

او با اشاره به اینکه در رمان مذکور، مفاهیم عمیق فلسفی به زبانی ساده و قابل فهم در طول داستان به مخاطب ارائه خواهد شد، گفت: در رمان غوغای کاکتوس، واکاوی مسائل اجتماعی نیز، دوشادوش مفاهیم فردی، مورد توجه قرار گرفته است. 

درویش یادآور شد: با توجه به اینکه فضاسازی این داستان در محیط بیمارستان روانی شکل گرفته است لزوم ارتباط با بیماران روانی و آشنایی با محیط آسایشگاه باعث شد که من حدود دو ماه هر روز به این مرکز مراجعه و با بیماران به شکل حضوری صحبت کنم.

او در پایان با بیان اینکه رمان مذکور به انعکاس بخشی از مشکلاتی که بشریت با آن دست در گریبان است در دو بخش فردی و اجتماعی می‌پردازد، ادامه داد: امیدوارم این رمان بتواند به انسان‌ها در ریشه‌یابی زخم‌هایی که از درون، روح انسان را می‌تراشد، کمک کند. 

اولین رمان فائقه درویش تحت عنوان «یک ربع مانده به آخر» توسط انتشارات پایتخت به چاپ رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز