خبرگزاری کار ایران

«داستان هفتواد» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۶۵۹

«داستان هفتواد» نوشته پیرایه یغمایی در آستانه شب یلدا از سوی انتشارات دادکین روانه بازار کتاب شد.

به گزارش ایلنا، «داستان هفتواد» که یکی از داستان‌های زیبا و فلسفی شاهنامه است با بازپردازی و ساده‌نویسی «پیرایه یغمایی» و تصویرگری «آرزو امیدبخش»، که نشر «دادکین» برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده و وارد بازار کتاب می‌شود تا شب یلدای آنان را رونق بیشتری بدهد.

پیرایه یغمایی درباره‌ی بازپردازی این قصه می‌گوید: «این داستان کاملاً نمادین است و در ساختار زیربنایی خود تمثیل‌های بسیار دارد و ازجمله داستان‌هایی است که رگه‌های فلسفی آن کمتر شناخته شده است.»

پیرایه همچنین ادامه می‌دهد: «این داستان از نظر تاریخی و جهات جغرافیایی ما ارزش بسیار دارد، چون در کرمان و شهر کجاران و ارگ بم اتفاق می‌افتد و افزون بر آن به فرهنگ اجتماعی ما در آن زمان اشاره دارد و نشان‌گر نقش پربار زنان و دختران در آن روزگاران دور و دیر است.»

در مجموع می‌توان گفت که در این داستان افسانه و حقیقت و تاریخ و اسطوره با هم آمیخته‌اند و پیرایه یغمایی دلیل جذب شدن و پرداختن به این داستان را همین تناقض‌ها و شگفتی‌های آن می‌داند.

پیرایه یغمایی، شاعر و پژوهشگر- یکی از رده‌های جدی کارش -به دلیل اهمیت پرورش نسل آینده- پرداختن به ادبیات کودک و نوجوان است و سال‌هاست که دراین راه قدم و قلم می‌زند و کتاب‌های بسیاری در این زمینه سروده و نوشته و پرداخته است.

تصویرگری این کتاب را آرزو امیدبخش تصویرگر برعهده داشته که با زیبایی تمام و همراهی کامل از عهده‌ی کار برآمده و به کتاب رونق بسیار بخشیده است.

قطع کتاب خشتی و در شانزده صفحه تدوین شده، صفحه‌پردازی آن را خانم فاطمه محمدی و طراحی روی جلد را فاطمه رضایی برعهده داشته‌اند. بهای آن ۴۰ هزارتومان است.

دوستان علاقه‌مند می‌توانند کتاب را از صفحه اینستاگرامی انتشارات دادکین @dadkinpublisher به صورت مستقیم خریداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز