خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت محمود فرشچیان در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۹۷۴

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی محمود فرشچیان (نقاش و نگارگر برجسته کشور) را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، در مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی محمود فرشچیان که از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ برگزار خواهد شد، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، غلامحسین امیرخانی رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، محمدعلی رجبی نگارگر و استاد دانشگاه تهران و امیراسماعیل آذر مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات سخنرانی خواهند کرد.

محمود فرشچیان در حوز نقاشی ایرانی به مبتکر سبک و مکتب خاصی است که در عین توجه به اصالت مبانی سنتی این هنر، با ابداع شیوه‌های نو، قابلیت و کارایی نقاشی ایرانی را افزایش داده است. او این هنر را غنا بخشید و از حالت الزامی یک پدیده متکی به شعر و ادبیات رها کرد و رسالت و ارزشی در حد سایر هنرها در نقاشی ایرانی پدید آورد، تا جایی که آثار هنری اوآمیزه دلپذیری از اصالت و نوآوری است. فرشچیان با خطوط روان و ترکیب‌بندی‌های ظریف و مدور، راز و رمزها و اشارات درونی نهفته را در آثار خود به وجود می‌آورد. در همین حال با نوآوری در گزینش موضوع و پرداخت اثر به گستره‌ای فراتر از قالب‌های مرسوم می‌رسد. آثار استاد فرشچیان در بیش از صدها نمایشگاه فردی و جمعی در ایران و سایر کشورها برپا گشته و با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شده است.

مراسم بزرگداشت استاد محمود فرشچیان در نشانی‌های زیر در فضای مجازی پخش خواهد شد:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

https://t.me/anjomanasarmafakher

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز