خبرگزاری کار ایران

فرشچیان، امیرخانی، رجبی و بلخاری گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر را شکل دادند

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۲۷

گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر با حضور استادان محمود فرشچیان، غلامحسین امیر‌خانی و محمدعلی رجبی به ریاست حسن بلخاری تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا اسماعیلی (سرپرست  فرهنگستان هنر) طی احکامی جداگانه، رییس و اعضای گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر را منصوب کرد.

به موجب این حکم، حسن بلخاری(نویسنده و پژوهشگر در زمینه فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی و حکمت هنر شرق) به سمت ریاست گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی این فرهنگستان منصوب شد.

حسن بلخاری استاد تمام و مدیر گروه مطالعات عالی هنر در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است که در آذر ماه ۱۳۹۴ به عنوان پژوهشگر برتر کشوری در رشته هنر و معماری و نیز در آذر ماه ۱۳۹۵ به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه تهران برگزیده شد. وی همچنین ریاست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران را عهده‌دار است.

همچنین محمود فرشچیان (نقاش و نگارگر)؛ غلامحسین امیر خانی (خوشنویس) و محمدعلی رجبی (نگارگر) از اعضای پیوسته فرهنگستان هنر نیز به عنوان اعضای دائم گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی منصوب شدند.

مجید مهرگان نگارگر؛ محمدمهدی هراتی، نقاش، نگارگر و پژوهشگر هنرهای سنتی؛ محسن محسنی، کارشناس و پژوهشگر حوزه فرش؛ بهمن نامور مطلق، استاد دانشگاه شهید بهشتی و رییس دانشگاه هنرهای اسلامی -ایرانی استاد محمود فرشچیان؛ عبدالمجید شریف‌زاده دکترای پژوهش هنر و رییس پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مهدی مکی ن‍ژاد، پژوهشگر هنرهای سنتی و عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر و حسین یاوری استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران به مدت دو سال به عضویت گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر منصوب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز