خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم «درب» عنوان شد؛

هیات انتخاب اجازه نفس کشیدن به فیلم «دِرب» داد/ ویژگی این کار استفاده از نابازیگر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۹۶۷

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «درب» در نشست خبری فیلم گفت که مطمئن هستم منتقدان و کسانی که سینما را می‌شناسند، حالشان با فیلم خوب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم سینمایی «درب» به کارگردانی و نویسندگی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق، چهارشنبه ۲۱ بهمن در خانه رسانه واقع در سالن همایش‌های برج میلاد، با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای نشست خبری فیلم «درب»، هادی محقق کار گردان فیلم گفت: استفاده از بازیگر در این فیلم می‌توانست، لطمه‌ای وارد کند و برای مخاطب حس‌ هم‌ذات پنداری را کاهش دهد. ضرورت این جنس فیلم‌ها این است که سراغ بازیگران شناخته شده نرویم. البته این به معنای این نیست که محدودیت‌های مالی نبوده است.

حسین قورچیان صداگذار این فیلم بیان کرد: از نظر من فیلم «درب»، از خیلی‌ فیلم‌هایی که ۳۰ میلیارد برای ساخت هزینه کرده‌اند، بهتر است.

کارگردان فیلم «درب» ذکر کرد: محتواست که باعث شکل‌گیری محتوا می‌شود. زمانی که می‌خواهیم چیستی چیزی را بیان کنیم، باید آن را در ظرفی بریزیم که شکل بگیرد. تجربه زیسته‌ همه‌ ماست که فرم را می‌سازد. همان‌طور که گفتم، ما‌قبل از فرم، محتوا وجود دارد. 

وی افزود: ای کاش ترجمه درستی از عباس کیارستمی در مملکت ما می‌شد و دقیق‌تر درباره آثار او سخن می‌گفتیم.

این کارگردان عنوان کرد: ضرورت این جنس از سینما، پلان‌های طولانی است تا حس آن لحظه در بیاید و بیان شود. اگر زندگی‌ام ادامه داشته باشد، همین روند فیلمسازی را ادامه خواهم داد.

سامان مجدوفایی اصلاح رنگ فیلم «درب» اظهار کرد:

در تمام جشنواره‌های معتبر دنیا، بخش‌های مختلفی داریم اما متاسفانه در جشنواره فیلم فجر، در حال حذف کردن بخش‌های دیگر مانند مستند، فیلم کوتاه، فیلم کودک و... هستیم.

تهیه‌کننده فیلم توضیح داد: منتقدان و کسانی که سینما را می‌شناسند، مطمئن هستم که حالشان با فیلم خوب خواهد بود. در جواب کسانی که می‌گویند آیا فیلم مناسب حضور در جشنواره فیلم فجر است، باید بگویم که بله دقیقا فیلم مناسب همین جشنواره است.

هادی محقق در پایان تصریح کرد: شاید این فیلم مناسب اکران سرگروه عموم نباشد؛ اما جشنواره فیلم فجر، محفلی سینمایی است. هیات انتخاب اجازه دادند تا این مدل فیلم‌ها هم در این جشنواره نفس بکشند. فیلم‌هایی مانند «درب» پایه‌های سینما را مستحکم می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز