خبرگزاری کار ایران

ششمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر؛

خانواده شهید رضایی‌نژاد برای تماشای «هِناس» به برج میلاد آمدند/ دفاع دبیر جشنواره از سلایق هیات انتخاب

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۵۶۶

ششمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور خانواده شهید رضایی نژاد برای تماشای فیلم «هِناس» سپری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ششمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با نشست خبری دبیر جشنواره آغاز شد. مسعود نقاش زاده که به دلیل کرونا نشست رسانه‌ای خود را با تاخیر برگزار کرد، از لزوم تاسیس دبیرخانه دایمی جشنواره فیلم فجر گفت. 

وی در این نشست گفت که این جشنواره بزرگ‌تر از چیزی است که شبیه به یک پروژه با آن برخورد کرد و نیاز به برپایی یک دبیرخانه دائمی دارد. 

نقاش زاده همچنین ضمن دفاع از نظرات هیات انتخاب توضیح داد که رویکرد جشنواره در این دوره صرفا حضور فیلم‌هایی با ارزش‌های سینمایی نبود. برای مثال برای هیات انتخاب حضور آثار مختلف با تنوع ژانرهای متفاوت مطرح بوده است و همه ما طبق قانون باید به سلیقه هیات انتخاب احترام بگذاریم. 

نکته جالب توجه در نشست خبری دبیر جشنواره فجر حضور کم تعداد رسانه‌ها و عکاسان خبری بود که معمولا در نشست فیلم‌ها و مراسم فوتوکال حضور چشمگیری دارند. 

فیلم اول سانس خانه رسانه و منتقدان جشنواره فجر به «هِناس» ساخته حسین دارابی اختصاص داشت که دومین تجربه او در زمینه ساخت فیلم سینمایی است. این فیلم روایتی عاشقانه از زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد از دانشمندان برتر هسته‌ای است که در حضور خانواده و فرزند خود ترور شد. همسر شهید (شهره پیرانی) و فرزند شهید (آرمیتا رضایی نژاد) از مهمانان ویژه این فیلم در خانه جشنواره در روز ششم بودند. 

شهره پیرانی همسر شهید رضایی نژاد پس از تماشای این فیلم گفت: «هیچ نقطه‌ای از فیلم نبود که در تعارض با واقعیت باشد؛ شاید به تناسب با درام و برای تاثیرگذاری بر مخاطب بخش‌هایی از کار برجسته‌تر شد. این فیلم قصه انتخاب را نشان داد؛ من در مسیر زندگی با همسرم بیشتر فهمیدم که ارزش‌های بالایی، چون مرز، وطن، هویت و همبستگی ملی وجود دارد و فیلم « هانس» این مسئله را بسیار خوب نشان داد.»

در سانس دوم خانه جشنواره نیز فیلم «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا به نمایش درآمد. این فیلم که در یک خانه و با حضور اعضا یک خانواده روایت می‌شود، داستان گم شدن شمش‌های طلا در یک مهمانی خانوادگی به تصویر می‌کشد. 

این فیلم به تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی کیا ساخته شده است و انتظار می‌رفت این کارگردان برای نمایش و نشست خبری فیلم فرزند خود در خانه جشنواره حاضر شود اما در تماس تلفنی پسرش در نشست خبری، ابراهیم حاتمی کیا اظهار کرد که به دلیل ابتلا به کرونا نتوانسته است در جشنواره حاضر شود و برای پسر خود آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز