خبرگزاری کار ایران

چهارمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر؛

علی نصیریان هم به خانه جشنواره آمد/ انتقادها از کیفیت فیلم‌های راه یافته به فجر چهلم/ بازدید سرزده رییس سازمان سینمایی از مرکز همایش‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۸۵۶

روز چهارم از چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی سپری شد که انتقادها از کیفیت آثار راه یافته به این دوره افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهارمین روز از جشنواره چهلم فیلم فجر با نمایش دو فیلم «ملاقات خصوصی» ساخته امید شمس و «ماهان» به کارگردانی حمید شاه حاتمی پیگیری شد. «ملاقات خصوصی» فیلمی با تم عاشقانه در بستری ملتهب اتفاق می‌افتد که به گفته کارگردان فیلمنامه آن برگرفته از یک داستان واقعی برای یکی از زندانیان جرایم غیر عمد در زندان بوده است. هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهند که برخی منتقدان پس از تماشای آن اعتقاد داشتند کاراکترهای آنها در فیلم شبیه کارهای قبلی این دو بازیگر است. در مجموع این فیلم توانست نظر نسبی اهالی رسانه و منتقدان را جلب کند.

نکته جالب توجه در نشست خبری این فیلم حضور برادر امید شمس کارگردان این فیلم بود که نقش کوتاهی را نیز در این فیلم ایفا کرده بود. ایمان شمس که از ورزشکاران رشته پرورش اندام است در این نشست خبری گفت: من در این فیلم نقش خود را بازی کرده‌ام. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا با دیدن این فیلم قوی‌ترین مردان ایران مشکلاتشان برطرف شود و دوباره شاهد مسابقه قویترین مردان در تلویزیون باشیم.

یکی از نکات روز چهارم جشنواره زمزمه جمع شدن مراسم فوتوکال و عکاسی از عوامل فیلم ها در خانه جشنواره بود. تجمع و حضور پرتعداد عکاسان در مراسم فوتوکال جشنواره سبب شده تا مسئولان برگزاری و نمایندگان وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا از شرایط ناراضی و درخواست کاهش تعداد عکاسان را به مسئلان اجرایی جشنواره بدهند.

سانس دوم خانه جشنواره فجر به نمایش و اکران فیلم «ماهان» به کارگردانی حمید شاه حاتمی و تهیه کنندگی پدرش علی شاه حاتمی اختصاص داشت. این فیلم که با واکنش تند اهالی رسانه و نظرات منفی بیشتر منتقدان مواجه شد، تنور انتقادات از نحوه عملکرد هیات انتخاب را دوباره داغ کرد. روز گذشته نمایش فیلم «لایه های دروغ» نیز باعث شده بود تا انتقادات جدی به عملکرد هیات انتخاب مطرح شود. «ماهان» اولین تجربه حمید شاه حاتمی در مقام کارگردان است که ایده قابل قبولی دارد اما کیفیت ساخت پایین آن باعث شده که فیلم هیچگونه جای دفاعی از خود باقی نگذارد.

این کارگردان جوان در نشست خبری این فیلم گفت: «صادقانه بگویم نقدها و نظرات دیگران برایم مهم نیست. چون ایرادات را می‌دانم، فیلم در شرایط سختی ساخته شده است، خیلی از مواقع مجبور بودم از برخی چیزها بزنم، کار را شروع کرده بودم و باید هر طور شده تمامش می‌کردم.»

اما مهمترین اتفاق چهارمین روز از جشنواره فجر در خانه رسانه حضور سرزده محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی از روند برگزاری این رویداد هنری بود. او علاوه بر اینکه در خانه جشنواره حضور پیدا کرد، در میان خبرنگاران نیز حضور یافت و در غیاب دبیر جشنواره پاسخگوی سوالات شد.

از مهمانان ویژه روز چهارم علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بود که برای شرکت در نشست‌های فرهنگی و جنبی جشنواره در برج میلاد حضور پیدا کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز