خبرگزاری کار ایران

دومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر؛

انتقال نشست‌های خبری به سالن اصلی برج/ حضور علی پروین برای تماشای «شادروان»/ تذکرات بی‌فایده به منتقدی که ماسک نمی‌زند!

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۰۸۶

دومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی در مرکز همایش‌های برج میلاد سپری شد که مهمانان سینمایی و غیرسینمایی زیادی برای دیدن آثار به خانه جشنواره آمده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران سپری شد که دو فیلم «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی برای اهالی رسانه و منتقدان در خانه جشنواره به نمایش درآمد.

با توجه به اعتراض اهالی رسانه و منتقدان حاضر در مرکز همایش‌ها به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به نظر می‌رسید که کمی اوضاع در برج میلاد بهتر از روز آغازین جشنواره فجر بهتر و سختگیری‌ها و برنامه‌ریزی برای کنترل شرایط بهبود پیدا کرده است. به جز منتقد معروف سینما مسعود فراستی که در هیچ موقعیتی در زمان حضورش در خانه‌ی جشنواره از ماسک استفاده نمی‌کند و تذکرات در این زمینه به او بی‌نتیجه است، اکثر اهالی رسانه و منتقدان با ماسک در محوطه خانه جشنواره رفت و آمد می‌کنند.

با توجه به اتفاقات رخ داده در روز اول نشست‌های جشنواره فجر، مدیران به پیشنهاد عکاسان و خبرنگاران محل برگزاری نشست‌های خبری را از سالن بسیار کوچک فرعی مرکز همایش‌ها به سالن اصلی منتقل کردند تا از تراکم جمعیت در یک مکان کوچک جلوگیری شود و امکان و شرایط پوشش خبری به شیوه ایمن برای اهالی رسانه فراهم‌تر باشد.

نکته قابل توجه درباره برگزاری جشنواره چهلم غیبت مدیران اصلی یعنی دبیر جشنواره و رییس سازمان سینمایی در خانه جشنواره است. مسعود نقاش زاده که به بهانه کرونا از جشنواره فاصله گرفته است و محمد خزاعی نیز چندان رغبتی ندارد که خود را در میان انبوهی از خبرنگاران و اصحاب رسانه آشکار سازد و پاسخگوی انتقادات ریز و درشتی که از جشنواره می‌شود، باشد. در حال حاضر آنطور که از ظواهر امر پیداست محمد حمیدی مقدم، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان مدیر خانه سینما در حال فعالیت در برج میلاد است و همه تصمیمات اجرایی به او ختم می‌شود.

از نکات حاشیه‌ای روز دوم حضور مدیر شبکه سه سیما بود که برای مدت کوتاهی به صورت نیمه مخفیانه وارد خانه جشنواره شد و از درهای ویژه از جشنواره خارج شد و در میان اهالی رسانه حضور پیدا نکرد.

سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد به دلیل آنکه برای نمایش فیلم تعبیه نشده است استاندارهای لازم برای نمایش یک فیلم سینمایی را ندارد و این موضوع مورد انتقاد عوامل فیلم‌ها به خصوص عوامل فنی و کارگردانان است. صدای غیرواضح و نامفهوم سالن باعث شده تا تقریبا در همه نشست‌های خبری فیلم‌ها شاهد اعتراض عوامل به کیفیت پایین پخش فیلم در این سالن باشیم.

از نکات قابل توجه در روز دوم مهمانان سینمایی و غیرسینمایی جشنواره بود که برای تماشای فیلم‌ها به خانه جشنواره فیلم فجر آمده بودند. سعید سهیلی کارگردان فیلم «گشت۳» از مهمانان فیلم «شادروان» بود که سینا مهراد پسر وی به عنوان بازیگر نقش اصلی در آن حضور دارد. علی پروین چهره محبوب ورزشی ایران هم دیگر مهمان ویژه این فیلم بود که در روز دوم به جشنواره سر زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز