خبرگزاری کار ایران

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر مطرح کرد؛

فیلم‌های جشنواره قابل دفاع است/ آقایان کار خانم‌ها را می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۰۷۲

مسعود نقاش در اولین حضور خود در خانه جشنواره فیلم فجر گفت: در مجموع هیات انتخاب با مشاهده تمام آثار، فیلم‌هایی را که انتخاب کرده، قابل دفاع هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود نقاش زاده (دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر) بالاخره پس از غیبت در روزهای ابتدایی جشنواره، شب گذشته پس از بهبودی و درمان کرونا به خانه جشنواره در مرکز همایش‌های برج میلاد آمد و در جمع خبرنگاران حاضر شد. وی درباره انتقاد به نبود هیات انتخاب در بین داوران گفت: در هیات انتخاب آثار این دوره، خانم‌هایی داشتیم. در مورد انتخاب هیات داوران نیز باید بگویم گاهی‌اوقات ترکیب و کسانی که ما با آن‌ها گفتگو می‌کنیم، ممکن است همه آن چیزی که میل داریم رخ ندهد، وگرنه خانم‌ها یکی از ارکان جدی جامعه هنری ما هستند. همین الان فیلم «دسته دختران» به کارگردانی خانم قیدی را دیدیم که نشان می‌دهد خانم‌ها در جامعه هنری ما تا چه اندازه توانا هستند. 

نقاش زاده اضافه کرد: اینکه فکر کنیم اگر یک خانم در هیات داوران وجود داشته باشد حتما سهم خانم‌ها را رعایت کردیم دقیق نیست و باید بیشتر به این توجه کنیم که آیا حضور زنان در هنر و سینما به اندازه لازم وجود دارد یا خیر؟ گاهی ممکن است ما یک عضو خانم هم در هیات داوران داشته باشیم اما آن توجهی که لازم است به کار خانم‌ها در جشنواره باشد، صورت نگیرد. 

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم در ترکیب هیات داوران آنقدر نگاه حرفه‌ای؛ جدی و ملی وجود دارد که همین آقایان خانم‌ها را نیز نمایندگی خواهند کرد و چه بسا کمی قویتر از خانم‌ها دفاع می‌کنند. 

دبیر چهلمین فجر سینما در پاسخ به انتقادات از کیفیت نامطلوب فیلم‌ها گفت: در گفتگویی‌هایی که با هیات انتخاب داشتم و در جریان جزیییات قرار گرفتم، برای آن‌ها بسیار مهم بود که تنوع ژنریک از نظر گونه‌های مختلف سینمایی در جشنواره وجود باشد. طبیعی است که این فیلم‌ها از نظر کیفی یکسان نباشند. این طبیعی است که ما در برخی ژانرها هنوز توانایی و مهارت لازم را پیدا نکردیم. ما فیلم ورزشی، اکشن و غیره خیلی کم ساختیم. 

وی در پایان تصریح کرد: در مجموع هیات انتخاب با مشاهده تمام آثار، فیلم‌هایی را که انتخاب کرده قابل دفاع است و از نظر تنوع ژانر در سینمای ایران می‌شود به اینها اعتماد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز