خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه نگارگری، تذهیب و خوشنویسی در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۰۹۴

مراسم افتتاحیه نمایشگاه «آوانگار» شامل مجموعه آثار گروهی نگارگری، تذهیب و خوشنویسی با حضور رامین مرآتی روز جمعه ۱ بهمن ماه در سالن فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحییه نمایشگاه نگارگری، تذهیب وخوشنویسی «آوانگار» توسط جمعی از هنرمندان و با حضور رامین مرآتی، استاد نگارگر و تذهیب، در نگارخانه فرهنگسرای گلستان برپا شد. 

رامین مرآتی (نگارگر و تذهیب‌کار ) در این مراسم گفت: خدا را شاکرم این هنری که غریب افتاده بود و به آن کم‌توجهی شده بود با استقبال جوانان عزیز و آینده‌دار شکوفا می‌شود و جایگاه خود را پیدا می‌کند هنری که روزگاری در بین هنرهای ایرانی جزواولین هنرها بوده و جایگاه رفیعی داشته و خوشحالم که جوانان با تلاش و سختی کار می‌کنند و کارهای فاخر و عالی تولید کرده‌اند و در واقع زحمات این دوستان به نوعی تاریخ‌سازی می‌باشد. 

وی افزود: همواره در طول تاریخ، اتفاقات خوشایندی در حوزه هنر و ادبیات افتاده و عزیزانی بودند که تلاش کردند و تاریخ‌سازی کرده و آثار فاخر به وجود آوردند اینها بخشی از میراث فرهنگی ما در آینده خواهند بود و آیندگان قطعا به این هنرو هنرمندان افتخار خواهند کرد. 

در نمایشگاه «آوانگار» همچنین سه اثر خوشنویسی از استادان مجتبی ملک‌زاده «شکسته نویسی» و امیر احمد فلسفی «نستعلیق» با تذهیب استاد مرآتی و استاد فقید فتحعلی واشقانی «نستعلیق» در کنار آثار هنرمندان به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از اول تا هفتم بهمن ماه در نگارخانه گلستان جهت بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز