خبرگزاری کار ایران

«دیدار به قیامت» روی دیوار

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۸۸۶

علیرضا آسانلو تازه‌ترین مجموعه نقاشی‌هایش را عصر جمعه اول بهمن ماه در گالری مژده رونمایی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه؛ «دیدار به قیامت» عنوان جدیدترین مجموعه نقاشی علیرضا آسانلو است. این مجموعه شامل ۱۰ اثر با موضوع سیری در تفکر صادق هدایت است.

بهناز رضائی فرد، پژوهشگر هنر، در متنی برای معرفی مجموعه دیدار به قیامت علیرضا آسانلو نوشته است:

«در این مجموعه با اندکی تأمل می‌توان دریافت، پرتره‌های صادق هدایت با تخّیل، احساس و تجسم هنرمند و با گفته‌پردازی خاص او به صورت‌های مختلف و با بیانی متفاوت، بدون ارجاع بیرونی، از نو خلق شده‌اند، گوئی می‌خواهند ذهن مخاطب و بیننده، با سیری پیوسته و مداوم، بین دو عالم تخیل و عالم واقع، در تکاپو باشد و همراه با لذت این سیر و تکاپو، خود مخاطب، به شناختی نمادین از سوژه دست یابد.»

علیرضا آسانلو متولد ۱۳۵۳ در حیطه نقاشی، طراحی و مجسمه، بیش از ده نمایشگاه انفرادی و جمعی داشته که بیشتر آن‌ها برای فروش ارائه نشده و تاکید هنرمند بر مضامین ارزشی یعنی زندگی به عنوان اصلی‌ترین موضوع و انسان، عالی‌ترین پرسوناژ برای پرداختن بوده و ثمره‌ی این تلاش شش نمایشگاه انفرادی طراحی و نقاشی است.

ساخت مجسمه‌های فیگوراتیو مفهومی و همچنین از دیگر فعالیت‌های وی در این زمینه ساخت سردیس‌هایی از هنرمندان است.

مجسمه‌های برنزی از ملک الشعرای بهار، محمدرضا شجریان، عزت الله انتظامی، غلامحسین امیرخانی، مرتضی ممیز، جلیل شهناز، پروفسور رضا، پروفسور ستوده، پروفسور گنجی، عباس کیارستمی، پرویز تناولی، محمد احصایی، پرویز کلانتری، غلامرضا تختی، سلمان هراتی و ضیاالدین امامی که در اماکن فرهنگی و هنری و دانشگاهی و موزه‌ها نصب است، از جمله آثار شناخته شده اوست.

در سال ۱۳۹۵ در اولین سمپوزیوم بین المللی نقاشی پاریس از طرف یونسکو دعوت شد، و در حضور هنرمندان مدعو مسترکلاس برگزار کرد، علیرضا آسانلو در سفر خود به آمریکا در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با نمایش آثار خود در واشنگتن و مریلند سخنرانی‌هایی متعددی درباره روند تاریخ هنر معاصر ایران ایراد نمود.

نمایشگاه دیدار به قیامت علیرضا آسانلو عصر جمعه اول بهمن (ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری مژده افتتاح و تا ۱۲ بهمن به تماشا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز