خبرگزاری کار ایران

مدیر پردیس سینمایی آزادی مطرح کرد؛

سالن‌ سازی برای سینما از نان شب واجب‌تر است/ لزوم توجه به الگوی ساخت مجتمع‌های فرهنگی و هنری

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۱۸۹

مدیر پردیس سینمایی آزادی معتقد است اگرچه سینمای ایران نیازهای جدی دیگری در زمینه تولید و ایجاد تنوع ژانر دارد اما مساله‌ اصلی در حوزه سینما ساخت سالن‌‌های جدید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سجاد نوروزی (مدیر پردیس سینمایی آزادی) بر لزوم توجه ویژه‌تر به ساخت مجتمع‌های فرهنگی و هنری و تجهیز سالن‌های سینمایی فعال یا غیرفعال تاکید و بیان کرد: گسترش زیرساخت‌های سینما در حوزه فرهنگ و هنر کشور شاید مساله‌ای است که از نان شب هم واجب‌تر است. اگرچه سینمای ایران نیازهای جدی دیگری در زمینه تولید و ایجاد تنوع ژانر هم دارد اما به موازات این اتفاقات لازم است در حوزه زیر ساخت نیز اتفاقاتی را رقم زند. البته در دو سال اخیر کرونا و شرایط خاص آن از توسعه این امر ممانعت کرد. با این وجود موسسه بهمن سبز و حوزه هنری با سیاست‌های جدید خود برای گسترش سالن‌های سینما و تجهیز آن‌ها و تامین زیرساخت‌ها برای گسترش سالن‌ها و به تبع مخاطبان سینما روند خوبی را در پیش گرفته است که با قوت ادامه خواهد داشت.

وی درباره تاثیر عملکرد سالن داری و سینماسازی بر افزایش مخاطبان جشنواره فیلم فجر که چهلمین دوره آن در آستانه برگزاری است، توضیح داد: در مقایسه سرانه فروش و تعداد مخاطبان سینمای ایران با کشورهای دیگر و حتی کشورهای همجوار مثل ترکیه متوجه می‌شویم که فقدان سالن به ویژه در برخی از مناطق کشور بسیار جدی است. جبران آن نیازمند عزم همگانی است تا زیرساخت‌ها در حد و اندازه نام سینمای ایران گسترش یابد. 

نوروزی خاطر نشان کرد: هرچه این روند ادامه یابد، سینما بیشتر در خدمت محتوا و توسعه سبد اوقات فراغت مردم قرار می‌گیرد و قطعا بهتر است تا سرمایه‌ها در جای دیگری مصروف نشود. در واقع ساخت‌وساز مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و هنری که اوقات فراغت مردم را پر می‌کنند اتفاق بزرگ و خوبی است.

وی در پاسخ به این سوال که امر ساخت پردیس‌های تجاری و سینمایی در سال‌های اخیر چقدر نتیجه‌بخش بوده است، عنوان کرد: به نظرم ما باید بیشتر به فکر ساخت مجتمع‌های فرهنگی و هنری باشیم و این نکته را نیز در نظر بگیریم که همراهی سینما با فضای تجاری معایب و محسناتی به طور همزمان دارد که هیچ کدام از آن‌ها هم مطلق نیست و نمی‌توان درباره‌اش قضاوت کرد اما اگر بخواهیم به طور فنی نگاه کنیم، باید در مدل توسعه خود، به الگوی مجتمع‌های فرهنگی و هنری برسیم که در آن‌ها علاوه بر سینما، سایر رشته‌های هنری و مراکز مرتبط نیز جایی داشته باشند، برای مثال فروشگاهی فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، فضایی خانوادگی، گالری و… را با هم فراهم کند. این که در فضاهای تجاری، پردیس‌های سینمایی احداث شود، محاسن و معایبی دارد اما ایده‌آل این است که به تدریج به سمت مجتمع‌های فرهنگی و هنری برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز