خبرگزاری کار ایران

واکنش ایل‌بیگی به حواشی اکران فیلم «چپ راست»:

سازمان سینمایی می‌تواند در موارد خاص از اکران فیلم‌ها جلوگیری کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۷۰۵

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی معتقد است واکنش‌ها به تعویق و اصلاحیه فیلم «چپ راست» عجولانه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی (معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) ضمن گلایه از لحن ناشکیبا و عجولانه بیانیه اخیر اتحادیه تهیه کنندگان در رابطه با مشکل اکران یکی از فیلم‌ها اظهار داشت: جدای از آن تعجب من ازعدم توجه عزیزان با تجربه سالیان متمادی بعنوان بزرگ و نماینده تشکل‌های تهیه‌کنندگی به آیین نامه ودستور العمل‌هایی است که سالیان سال با آنها زیست کرده‌اند و بدان آشنا هستند. 

وی افزود: براساس ماده ۴ ایین نامه و ماده ۶ دستورالعمل پروانه نمایش، سازمان سینمایی می‌تواند در موارد خاص علیرغم دارا بودن پروانه نمایش از اکران یک فیلم تا رفع حساسیت‌ها و یا رفع اشکالات مورد نظرش جلوگیری کند و این مطلب اگرچه بعضا بطور موردی و نه فراگیر رخ می‌دهد اما در طول دو سه دهه گذشته رخ داده و برای فیلم‌هایی اعمال شده است که علاقمندان حرفه‌ای سینما و بخصوص عزیزان تهیه کننده بدان کاملا آشنا هستند.

ایل بیگی با طرح اینکه چرا در مورد فیلم «چپ راست» با وجود اعلام آن به تهیه‌کننده محترم و جلسه حضوری با وی، تحت تاثیر برخی ملاحظات شخصی و تعصبات خاص بدان توجه نکرده و با صدور بیانیه‌ای غیر حساب شده بر مشکلات و سو تفاهم‌ها می‌افزایند و باعث نگرانی اهالی سینما و دست اندرکاران و مهم‌تر از همه دوستداران سینما می‌شوند؟ ابراز تاسف کرد. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان سینمایی و معاونت ارزشیابی و نظارت قطعا خود را مجری رویه‌های قانونی و متعهد به حقوق حقه سینما گران، مخاطبان و آحاد مردمی می‌داند که صیانت از حقوق و آرامش ذهنی و روحی‌شان در استفاده از فیلم‌های سینمایی، امری با اولویت و واجب است. 

معاون نظارت و ارزشیابی همچنین در خصوص انتشار خبری مبنی بر یک شورای سه نفره خاص در رابطه با بازبینی فیلم‌ها گفت: با اهتمام مقام محترم وزارت و تاکید ریاست سازمان مبنی بر رسیدگی و حل مشکل و یا تعیین تکلیف آثاری که در شورای پروانه نمایش قبلی دچار اصلاحات متعدد شده بودند و یا نمایش عمومی آنها به دلایل نظارتی معطل مانده بود، شورایی سه نفره بصورت فشرده تشکیل و بازبینی این دسته از فیلم‌ها اهتمام نمود که اکران فیلم‌های «گشت ۳» و «بندر بند» در ماه گذشته بخشی از خروجی این شورا بود که عزیزان تهیه‌کننده کاملا در جریان هستند و از این رویه استقبال نمودند. 

ایل بیگی در پایان ابراز داشت: بدیهی است روند صدور پروانه نمایش برای سایر آثار متقاضی و در صف اکران بر عهده شورای ۹ نفره صدور پروانه نمایش است که از ماه گذشته براساس انتصاب وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی مشغول بکار شدند و بحمدالله جلسات آن بطور منظم نیز در سازمان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز