خبرگزاری کار ایران

در مراسم خاکسپاری پورنگ پورشیرازی مطرح شد؛

پورنگ در ارکسترهای ما ستون و نماد لبخند بود/ پورشیرازی یکی از سرمایه‌های بزرگ موسیقی کشور بود/ سازی که تا نماز میت هنرمند را همراهی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۹۹۷

مراسم تشییع و خاکسپاری پورنگ پورشیرازی (نوازنده کنترباس) با حضور هنرمندان و مسئولان مقابل تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پورنگ پورشیرازی (نوازنده کنترباس) امروز چهارشنبه نوزدهم آبان ماه از مقابل تالار وحدت تهران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد. 

محمود شالویی، مهدی افضلی، جاوید مجلسی، محسن الهامیان، آرش امینی، بابک چمن آرا، مزدا انصاری، بهزاد عبدی، علی جعفری پویان، علیرضا میرآقا، علی تفرشی، کریم قربانی، آنکیدو دارش، رضا عسگرزاده، احمد صدری، حمیدرضا آداب، بردیا کیارس، مهدی کلانتری، مرضیه مزینانی، مسیح تحویلداری، رضا شایسته، میلاد عمرانلو، محمدرضا صفی، سینا جهان آبادی، مهدی عبدالوهاب، امین غفاری، آرین قیطاسی، پدرام فریوسفی، صابر جعفری، عطا نویدی، بامداد افشار، سانوا عندلیبی، فرهاد بادپا، صادق چراغی و جمعی دیگر از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر موسیقی ملی و ارکسترهای دیگر از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند. 

پورنگ در ارکسترهای ما ستون و نماد لبخند بود/ پورشیرازی  یکی از سرمایه‌های بزرگ موسیقی کشور بود/ سازی که تا نماز میت هنرمند را همراهی کرد

پورنگ یکی از سرمایه‌های بزرگ کشورمان در عرصه موسیقی بود

مراسم مذکور با اجرای صادق چراغی آغاز شد و پس از حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) گفت: دیگر طاقت نداریم و دیگر واژه‌ای برای ابراز همدردی نمانده! انگار بغضی دائمی همراهمان است.

نوربخش افزود: از خدا می‌خواهم شنیدن خبرهای تلخ زودتر به پایان رسد. 

او در ادامه گفت: پورنگ پورشیرازی هنرمند شریف کشور در عرصه نوازندگی بود و من از آن زمان که در هنرستان موسیقی بودم، باور داشتم که پورنگ یکی از سرمایه‌های بزرگ کشورمان در عرصه موسیقی بود. کاش باهم مهربان‌تر باشیم آنهم در روزگاری که شنیدن خبر تلخ دیگر شگفت‌آور نیست. 

نوربخش ادامه داد: در این روزگار مهربانی از هر چیزی مهم‌تر است. بیاییم قدر هم دیگر را بدانیم تا دیگر فرصت‌ها را از دست رفته نبینیم. دیگر دریغ‌ها مشکلی را حل نمی‌کند و من امروز برای عرض احترام به روح عزیز پورنگ پورشیرازی در اینجا حضور دارم و از طرف خانه موسیقی سفر این هنرمند نازنین را به همه اعضای خانواده و دوستداران او در ارکسترها تسلیت می‌گویم و برای این عزیزان از خداوند طلب صبر دارم که می‌بایست یک رنج بزرگ را تحمل کنند. 

فوت پورنگ را شوخی می‌دانم

در ادامه برنامه علی جعفری پویان (نوازنده ویولن) دقایقی با حضار صحبت کرد. او گفت: فوت پورنگ عزیز را شوخی می‌دانم و به نظرم همکاران هم این اتفاق را باور نمی‌کنند. به طور حتم همه شما که در این مراسم حضور دارید رابطه خوبی با پورنگ داشتند و او هنرمندی بود که با همه هنرمندان رابطه خوبی داشت و همواره ضمن احترام به نوازنده‌های پیشکسوت به نوازنده‌های جوان نیز احترام می‌گذاشت. 

جعفری پویان ادامه داد: پورنگ پورشیرازی، پس از درگذشت آقای خورشیدفر مسئولیت بزرگی را به عهده گرفت و به خوبی هم از عهده‌اش برآمد. واقعا فکر نمی‌کردم اینقدر زود او را از دست بدهیم و یافتن جانشین برای او واقعاً کار سختی است. امیدوارم همه ما در ادامه راه کنار خانواده او باشیم و تنهایش نگذاریم. 

پورنگ در ارکسترهای ما ستون و نماد لبخند بود/ پورشیرازی  یکی از سرمایه‌های بزرگ موسیقی کشور بود/ سازی که تا نماز میت هنرمند را همراهی کرد

جعفری پویان با تاکید بر اینکه پورنگ پورشیرازی از نوازندگان معتبر موسیقی کشورمان بوده، گفت: او در ارکسترها و آلبوم‌های متعددی حضور داشت و یکی از ستون‌های ارکسترهای ما بود. وقتی او در ارکسترها حضور داشت، انگار یک ستون در مجموعه است. پورنگ در ارکسترهای ما نماد لبخند بود که این موضوع هیچ وقت از ذهن ما پاک نمی‌شود. 

در پایان همسر پورنگ پورشیرازی نیز با قدردانی از حاضران در این مراسم قطعه ادبی را در تجلیل از همسر هنرمندش اجرا کرد. اجرای چند قطعه موسیقایی به رهبری بردیا کیارس و همراهی تعدادی از نوازندگان از جمله پدرام فریوسفی، علی جعفری پویان و تینا جامه گرمی از بخش‌های دیگر مراسم بود. 

بعد از اجرای برنامه ساز زنده‌یاد پورنگ پورشیرازی در کنار تابوتش قرار گرفت و نماز میت بر پیکر او اقامه شد تا در ادامه او را در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک بسپارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز