خبرگزاری کار ایران

«ژنرال دلا روره» رمانی بر اساس برگی از تاریخ فاشیسم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۵۹۳

کتاب «ژنرال دلا روره» برگی از تاریخ است که روایتی داستان گونه دارد و شخصیت‌های واقعی را در قالب داستان به صف کشیده و روایت خود را برای مخاطب تعریف می‌کند.

به گزارش ایلنا، کتاب «ژنرال دلا روره» اثر ایندرو مونتانللی توسط وازریک درساهاکیان ترجمه شده و نشر نو آنرا منتشر و با قیمت ۳۰ هزار تومان روانه بازار کرده است.

ایندرو مونتانللی روزنامه نگار و مورخ ایتالیایی در آخرین سال حاکمیت موسولینی در میلان به زندان فاسیست‌ها افتاده بود که با شخصیت اصلی این داستان آشنا شد؛ قالتاق کلاهبردار قماربازی که نازی‌ها می‌کوشند با استفاده از او در صفوف مبارزان آزادیخواه نفوذ کنند، اما نتیجه دیگری می‌گیرند. کلاهبردار نقش قهرمان نهضت آزادی را چنان خوب می‌کند که ناگهان تصمیم می‌گیرد کار را قهرمانانه با پایان برساند. مبادا که مفهوم قهرمان در میان همقطارانی که قرار است در کنارشان اعدام شود خدشه بردارد.

البته ایندرو مونتانللی مدعی نیست که همه حوادث دقیقا با واقعیت انطباق دارند، اما تاکید دارد که شخصیت اصلی داستان در واقع وجود داشته و با او ملاقات کرده است. اشخاص واقعی دیگری نیز در این داستان حضور دارند که از زندانیان گرفته تا نگهبانان رادر بر می‌گیرد. این روایت تاریخی که برگی از تاریخ است، داستان گونه و در قالب رمان مخاطب را با خود همراه می‌سازد.

روبرتو روسلینی فیلمی را به همین نام بر اساس این رمان ساخت که برنده شیر طلایی فستیوال فیلم ونیز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز