خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور:

تخت‌جمشید مایه حیرت و ستایش است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۸۳۰

آیت‌الله رئیسی در بازدید از مجموعه تاریخی تخت جمشید این بنای تاریخی را نشانی از هنر والای ایرانیان دانست.

به‌ گزارش ایلنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی (رئیس جمهوری) پیش از ظهر پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس از مجموعه تاریخی تخت جمشید بازدید کرد و در سخنان کوتاهی گفت: «بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز باگذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است.»

رئیس جمهور گفت: «پیام دیگر بنای تخت‌جمشید خطاب به ستمگران است که ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند، چیست.»

 رئیسی در دیدار از مجموعه تاریخی تخت جمشید با جمعی از مردم و بازدیدکنندگان حاضر نیز صمیمانه گفت‌‌وگو کرد.

او همچنین با کارشناسان مرمت آثار باستانی در محوطه تاریخی تخت جمشید نیز گفت‌وگو کرد و با توضیحات آن‌ها از جزئیات ترمیم بخش‌های مختلف این اثر باستانی ارزشمند، مطلع شد.

 وعده وزیر ارشاد برای تکمیل موزه پاسارگاد

محمدمهدی اسماعیلی ( وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، پنجشنبه ۲۲ مهر همزمان با سفر هیئت دولت به استان فارس، به عنوان نماینده رئیس جمهوری به شهرستان پاسارگاد سفر کرده بود، ضمن بازدید از موزه پاسارگاد در جریان مشکلات این پروژه ۵۰ ساله قرار گرفت و در خصوص رفع این مشکلات و تامین اعتبار تکمیل آن طی ۲ سال آینده قول مساعدت داد.

فرماندار شهرستان پاسارگاد نیز در جریان این بازدید با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی موزه مردم شناسی این شهرستان، تکمیل آن را نیازمند تزریق ۶۰ میلیارد تومان اعتبار دانست.

محسن فلاحی افزود: این موزه که میلیاردها تومان هزینه به قیمت امروز صرف ایجاد آن تا این مرحله شده ۵۰ سال بلاتکلیف رها شده و نیاز است با تامین اعتبار کافی فکری برای ساخت آن شود.

فلاحی ادامه داد: اعتبارات عمرانی شهرستان پاسارگاد در سال ۱۴۰۰ حدود ۸ میلیارد تومان است که ۲ میلیارد تومان آن برای تکمیل این موزه اختصاص یافته اما با این اعتبارات بزودی نمی توان آن را به بهره برداری رساند و سالیان زیادی به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز