خبرگزاری کار ایران

معاون هنری درگذشت امیرحسین قهرمانی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۸۸۰

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت امیرحسین قهرمانی، هنرمند پیشکسوت نگارگری را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا،‌ محمود شالویی (سرپرست معاونت امور هنری) طی پیامی  درگذشت امیرحسین قهرمانی، هنرمند پیشکسوت نگارگری را تسلیت گفت.

شالویی نوشته است: «ادبیات و فرهنگ و هنر ملی و بومی سرلوحه فعالیت هنری زنده یاد امیرحسین قهرمانی بود و آثار هنری این هنرمند ملهم و برگرفته از ادبیات فارسی و حماسه‌ها و روایت‌های تاریخ ادبیات و فرهنگ و اشعار شاعران کشور است. زنده یاد قهرمانی در هنرستان کمال الملک تحصیل کرده و از شاگردان استادان بزرگ نقاشی و نگارگری ایران بود و برای تداوم راه و جریان نگارگری تلاش کرد. استاد قهرمانی در زمینه گرافیک و تبلیغات نیز فعالیت کرد اما همواره دل در گرو نگارگری داشت و به این هنر خدمت کرد. آثار و نقش این هنرمند در حفظ و پویایی نگارگری ایران در یادها زنده است. 

درگذشت استاد قهرمانی را به خانواده ارجمندش، و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت برای این هنرمند زنده یاد آرزو می‌کنم.»

گفتنی است امیرحسین قهرمانی هنرمند نگارگر، نقاش و طراح گرافیک متولد ۱۳۱۵ فارغ‌التحصیل هنرستان کمال‌الملک از شاگردان حسین بهزاد، محمدعلی زاویه و نصرت‌الله یوسفی روز ۱۸ مهرماه درگذشت. 

در دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران از زنده یاد امیرحسین قهرمانی تجلیل شد و زنده یاد قهرمانی داور بخش نگارگری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در سال ۱۳۹۷ بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز