خبرگزاری کار ایران

نماینده سابق مجلس:

تمایل مردم برای تماشای ماهواره با وجود شبکه نمایش خانگی کاهش یافته/ وزارت ارشاد و صداوسیما از این فرصت استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۲۱۳

طیبه سیاوشی، تمایل و علاقه مردم به سریال‌ها و برنامه‌های شبکه‌های نمایش خانگی را فرصتی مغتنم برای تلاش‌های فرهنگی نظام و فاصله گرفتن مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای دانست.

طیبه سیاوشی (نماینده سابق مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در مورد لزوم حمایت از پلتفرم‌های داخلی در بحث تولید محتوای شبکه خانگی گفت: یکسری از این پلتفرم‌ها مثل فیلیمو، نماوا و لنز نسبت به سایر پلتفرم‌ها شناخته‌شده‌تر هستند و علی‌رغم اینکه مردم باید برای خرید محتوای این پلتفرم‌ها پرداخت داشته باشند، اما استقبال خوبی از آنها شده است. 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم اظهار کرد: آن چیزی که مهم است این است که مردم با توجه به سلایق و علایقشان انتخاب می‌کنند و از فیلم ها، سریال‌ها، مسابقات و سرگرمی استفاده می‌کنند. به تازگی ایسپا یک نظرسنجی را منتشر کرده است که بر اساس آن تمایل مردم برای تماشای شبکه‌های ماهواری به دلیل استفاده از فیلمیو کاهش پیدا کرده است. 

وی ادامه داد: پلتفرم‌های اینچنینی که در کشور فعالیت می‌کنند در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی کار می‌کنند و درست است که درگیری‌های بین وزارت ارشاد و صداوسیما برای نظارت بیشتر بر این پلتفرم‌ها وجود دارد، ولی به نوعی هر کدام از اینها روی این پلتفرم‌ها نظارت می‌کنند و بهره مالی فراوانی می‌برند و مردم هم با پرداختی که می‌کنند، از سرویس و خدمات اینها استفاده می‌کنند. 

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: آنچه که در سال‌های اخیر در صداوسیما می‌بینیم این است که از تنوع سریال‌ها کاسته شده است، برنامه‌های سرگرمی را با درجه تنوع و جذابیت کمتری شاهدیم و این برنامه‌ها درونمایه لازم برای جذب تمامی بینندگان را ندارد؛ به همین دلیل است که مردم به سمت شبکه نمایش خانگی آمده‌اند و سریال‌ها و برنامه‌های مورد علاقه‌شان را از این پلتفرم‌ها خریداری می‌کنند. 

این نماینده سابق مجلس افزود: استفاده از شبکه نمایش خانگی و این پلتفرم‌ها که در عین حال با رعایت مقررات فرهنگی، تنوع لازم را دارند و برای مردم جذاب‌تر و سرگرم کننده‌تر هستند، فرصتی برای تلاش‌های فرهنگی نظام است و این فرصت را باید غنیمت بشماریم. 

وی گفت: در حال حاضر جمعیت قابل توجهی می‌نشینند و این سریال‌ها را می‌ببینند که این خود باعث شده کمتر به سراغ برنامه‌های ماهواره‌ای که خیلی از آن‌ها با هدف تخریب فرهنگ کشور ساخته و پخش می‌شود، بروند. 

نماینده مردم تهران در مجلس دهم خاطرنشان کرد: حاکمیت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما باید از این فرصتی که این امکانات جدید و فضای مجازی بوجود آورده است، استفاده کنند. این دستگاه‌ها باید تکثر عقاید و افکار مردم را بپذیرند و این فرصت را بدهند که شبکه‌های نمایش خانگی به دور از سانسورهای عجیب و غریبی که در صداوسیما اعمال می‌شود، برنامه‌هاو سریال‌هایی که مورد توجه مردم قرار گیرد، تولید و پخش کنند. 

وی در پایان تاکید کرد: در واقع این پلتفرم‌ها هم در چارچوب قوانین و مقررات عمل می‌کنند و هم به نوعی از اعمال سلیقه مدیران صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلوگیری می‌کنند. باید شرایط تولید محتوا برای شبکه‌های نمایش خانگی مهیا شود تا مردم به جای شبکه‌های ماهواره‌ای برنامه‌های آن‌ها را تماشا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز