خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده پیشکسوت سینما:

شبکه نمایش خانگی تحت نظارت ارشاد بهتر می‌تواند به شکوفایی برسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۴۷۴

هارون یشایایی معتقد است که شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌های ویدئوی درخواستی اگر تحت نظارت ارشاد فعالیت کنند، بهتر می‌توانند به شکوفایی برسند.

هارون یشایایی (تهیه‌کننده پیشکسوت سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: شبکه نمایش خانگی سال‌ها تحت نظارت وزارت ارشاد فعالیت و آثار مختلفی را تولید می‌کرد که باعث ایجاد تنوع و قدرت انتخاب برای مخاطب شده بود. کارها و تولیدات، خوب پیش می‌رفت و هیچ مشکلی هم نبود و اتفاقا چرخش اقتصادی لازم را هم داشت. 

تهیه‌کننده آثاری چون «هامون» و «ناخدا خورشید» ادامه داد: نمی‌دانم چه ضرورتی به میان آمد که متولی‌گری شبکه نمایش خانگی را به تلویزیون واگذار کردند؟ معمولا وقتی باید به سراغ تغییر مدیریت بروند که عملکرد، بهبود پیدا کند، ولی با تغییر مدیریت شبکه نمایش خانگی چه بهبودی را شاهد بودیم؟ 

این تهیه‌کننده تاکید کرد: تلویزیون، نهادی است که چارچوب‌ها و خط قرمزهای خاص خودش را دارد که در تولیداتش نیز کاملا مشخص است و برای خودشان هم محترم، ولی اینکه بخواهیم همه تولیدات نمایشی را زیرمجموعه تلویزیون کنیم، معلوم است که باعث یکدستی و یکنواختی بیش از پیش محصولات نمایشی شده و مخاطب را فراری می‌دهد. 

تهیه‌کننده «در مسیر تندباد» و «اجاره‌نشین‌ها» گفت: ممیزی تلویزیون چندان قرابتی با فضای حاکم بر تولیدات شبکه نمایش خانگی ندارد و نگاهش بیش از حد از بالا و بسته است و برای همین در تولیدات خودش هم به تکرار افتاده و وقتی می‌خواهد مخاطب داشته باشد، اجرای برنامه‌ها و مسابقات را به بازیگران سینما می‌سپارد. با این کارنامه چطور می‌خواهد اسباب بهبود شبکه نمایش خانگی را رقم بزند؟ 

یشایایی تاکید کرد: معتقدم وزارت ارشاد با توجه به تجربه و شناختی که در این حوزه دارد، می‌تواند تصدی‌گری‌اش را دوباره بر شبکه نمایش خانگی ادامه دهد و هم با دقت بر پروسه تولید سریال‌های نمایش خانگی و هم بر پروسه فعالیت سامانه‌های ویدئوی درخواستی نظارت کامل را داشته باشد تا در بلندمدت، سریال‌هایی تولید شود که هم در داخل و هم در خارج، توانایی جذب مخاطب داشته باشند و البته پلتفرم‌ها هم در مسیری قرار گیرند که در عین ایجاد امنیت برای عرضه آنلاین محصولات سینمایی، اسباب بازگشت سرمایه را موجب شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز