خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دستگاه تبلیغاتی ما از بازنمایی دلاوری‌های ارتش جا مانده است/ ضرورت استفاده از سرمایه اجتماعی ارتش برای توسعه فرهنگ در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۹۵۹

مراسم نشست بررسی همکاری‌های مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه سوم مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و امیر دریادار سیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم نشست بررسی همکاری‌های مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه سوم مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و امیر دریادار سیاری برگزار شد.

امیر سرتیپ خرم طوسی فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارتش هم در نشست، ضمن تبریک به محمدمهدی اسماعیلی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این نحوه مدیریت و حضور در این نشست به صورت جهادی گفت: در پرتو این ملاقات قرار بود ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و بزرگی که در ارتش در موضوع فرهنگ و هنر وجود دارد مطرح شود؛ از جمله این‌ها پادگان ۰۶ است که بخشی از آن میراثی و تاریخی است و باید کالبدش با دستورالعمل فرهنگی بازآفرینی و حفظ شود و برای محتوای آن نیازمند امداد و مشورت دست‌اندرکاران فرهنگ و هنر هستیم.

امیر دریادار سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش نیز در ادامه این نشست، در سخنانی کوتاه، هدف از این جلسه را عرض تبریک به اسماعیلی برای انتصاب شایسته‌اش در این شغل اثرگذار و مهم خواند و اظهار امیدواری کرد که در مدت مسئولیت او شاهد پیشرفت‌های بیش از پیش در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.

او ادامه داد: هدف دیگر، طرح توسعه بسترهای همکاری‌های فی‌مابین ارتش و وزارت فرهنگ و ارشاد است که می‌تواند موجب هم‌افزایی نیروها شود. با طرح این موارد و قرار دادن آن‌ها در دستور کار می‌تونیم طبق توافق طرفین، جلسات کارشناسی بگذاریم و موضوعات را پیگیری کنیم.

امیر دریادار سیاری همچنین از مسئولان و روسای ارتش که در این نشست حاضر بودند خواست تا به بیان دیدگاه‌ها و زمینه‌های همکاری مشترک دو طرف بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ مختارزاده معاون فناوری ارتباطات ارتش، امیر سرتیپ شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش، امیر سرتیپ کریم‌خانی معاون روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ نصراللهی مدیر اداره علوم و تحقیقات ستاد ارتش به بیان ظرفیت‌های ارتش در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر پرداختند.

کمک به تولید هفت فیلم سینمایی، پشتیبانی و حمایت از تولید کتاب‌ها، راه‌اندازی موسسه فرهنگی هنری مصباح و کمک به تولید و پخش تئاتر در فضای مجازی و... از جمله مواردی بود که در این صحبت‌ها به آن‌ها اشاره شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ادامه نشست گفت: خوشحالم که در ایام هفته دفاع مقدس این جلسه در حال برگزاری است؛ ذهن من مملو از خاطرات جان‌فشانی‌های ارتش در طول سالیان جنگ هشت ساله است.

وزیر ارشاد ادامه داد: متاسفانه دستگاه تبلیغاتی ما از بازنمایی دلاوری‌های ارتش جا مانده و آنطور که شایسته ارتش است نتوانسته‌ایم حماسه سربازان قهرمان و دلاوری‌ها و رشادت‌های ارتش را به نسل امروزی معرفی کنیم. این قصور را در حوزه فرهنگ و هنر داریم و انشالله از سرفصل‌های اصلی کار ما در وزارت ارشاد، کمک به دوستان عزیزمان در ارتش است تا وظیفه‌ای که در حوزه‌های مختلف هنر داریم را به کار بگیریم که در کنار عزیزان ارتش بخشی از این دین را بتوانیم ادا کنیم. او ادامه داد: تصورم این است که در این زمینه دچار عقب ماندگی هستیم. نسلی که امروز در کشور حضور دارد دفاع مقدس را ندیده و برای او روایت‌ها است که می‌ماند و باید بخشی از این کار را در دوره پیش رو با همکاری دوستان در ارتش انجام دهیم.

اسماعیلی یادآور شد: ارتش یک سازمان بزرگ است و در کنار وظایف دفاعی و نظامی، و نقش بی‌بدیل‌اش در پاسداری ارزش‌های کشور، سابقه مهمی در حوزه فرهنگ و هنر دارد. از جنبه و سابقه معلمی‌ام می‌گویم که در بسیاری از شاخه‌های جدید فرهنگ و هنر، ارتش زمینه‌ساز ورود آنها به کشور بوده. مانند موسیقی که از طریق حوزه نظامی وارد کشورمان شدند. بعد از انقلاب هم ارتش توانسته بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را پوشش دهد. امروز برخی از حوزه‌های هنری منحصر به خدمات ارتش است. مانند موسیقی که بخشی از ظرفیت‌های آن در اختیار ارتش قرار دارد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه ظرفیت‌های ارتش استعدادهایی هستند که همه ما را امیدوار به کارهای بزرگ در سال‌های پیش رو می‌کند، ادامه داد: هدف ما هم افزایی همه جانبه نیروها و ظرفیت‌های بین دستگاه‌های درون و بیرون دولت است. ما هم مثل شما سرباز رهبر انقلاب هستیم و افتخار ماست که خودمان را در کنار شما سربازان فرهنگی رهبری بدانیم. یک لباس واحد سربازی بر تن ماست که سربازی نایب امام عصر است. من به نمایندگی از مجموعه همکارانم در وزارت ارشاد که مجموعه‌ای متنوع و منحصر از نظر ماموریت‌هاست، می‌گویم که در اینجا خدمت شما هستیم تا بنشینیم و از کلی‌گویی‌ها فاصله بگیریم و برای تفاهم‌نامه‌ها برنامه اقدام تعریف کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه کار برای انقلاب و نظام و شهدا، جای نگاه بخشی و‌ جناحی ندارد گفت: ما آماده‌ایم با تمام توان و ظرفیت خودمان کمک کنیم. ارتش از مجموعه‌های بی‌بدیل در سرمایه‌های اجتماعی است و در تمامی پیمایش‌ها در ردیف نخست نهادهای نظامی و غیر نظامی اعتماد عمومی مردم است. این فضا را برای کارهای مهم فرهنگی و آموزشی فراهم می‌کند و ما با تمام وجود در خدمت شما هستیم و حضورتان را به فال نیک می‌گیریم که انشالله مطلع اقدامات مشترک باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز