خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت مرحوم محمد ابراهیم آیتی در فضای مجازی برپا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۵۷۷

مراسم بزرگداشت مرحوم استاد دکتر محمد ابراهیم آیتی، تاریخ‌نگار، مترجم و اسلام‌پژوه برجسته معاصر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی چهارشنبه سی و یکم شهریورماه مراسم بزرگداشت مرحوم استاد دکتر محمد ابراهیم آیتی، تاریخ‌نگار، مترجم و اسلام‌پژوه برجسته معاصر را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

مرحوم استاد دکتر آیتی، آیت الله شهید بهشتی و آیت الله طالقانی از شخصیت‌هایی‌ بودند که نقشی بنیادین در اشاعه و رواج «دین» در دانشگاه‌های ایران داشتند. تحقیقات و پژوهش‌های ایشان که نگاهی نو و بدیع در نگارش وبازخوانی تاریخ اسلام داشت، سبب شده بود تا آثار قلمی وی از سوی متفکرینی چون شهید آیت الله مرتضی مطهری مورد تقدیر قرار بگیرد و از منابع مرجع تاریخ تحلیلی اسلام به شمار رود.

دراین برنامه که از ساعت 14 تا 16 برگزار خواهد شد، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، علی ناصری فرماندار شهرستان بیرجند، رسول جعفریان استاد تاریخ دانشگاه تهران، سید احمدرضا خضری استاد تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه تهران، محمد رحیم ربانی زاده استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و محمد حسین آیتی استاد علوم‌پزشکی دانشگاه تهران به ایراد سخن خواهند پرداخت.

این برنامه در نشانی‌های زیر پخش خواهد شد:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

https://t.me/anjomanasarmafakher

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز