خبرگزاری کار ایران

صالحی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برنامه «اسماعیلی» فاقد راهبرد است/ امیدوارم در دولت سیزدهم غبار دیگری بر چهره مظلوم فرهنگ ننشیند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۹۰۶

نماینده اقلید با بیان اینکه چهره فرهنگ به اندازه کافی غبارآلود شده، گفت: امیدوارم در دولت سیزدهم غبار دیگری بر رخسار این عرصه مظلوم ننشیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «مسلم صالحی» نماینده اقلید و سرحد چهاردانگه در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس، در «مخالفت» با محمدمهدی اسماعیلی و خطاب به او گفت: آقای اسماعیلی، یکی از ضعف‌های اصلی برنامه شما این است که یک برنامه کلی فاقد راهبردها و استراتژی‌های مناسب برای رسیدن به هدف در چهار سال آتی است. قرار بود برنامه خود را بر مبنای نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای وزارت مربوطه تدوین کنید اما در برنامه شما خبری از این‌ها نبود. به جایش، باز کلی‌گویی‌هایی بود مثل برنامه وزرای قبلی ارشاد و چیزی در برنامه شما که با آن نقطه امیدی به جامعه فرهنگی در چهار سال آینده بدهیم، مشاهده نشد.

صالحی همچنین با اشاره به تناقض‌گویی در برنامه اسماعیلی یادآور شد: شما در این برنامه در جایی، دم از مهندسی فرهنگی می‌زنید و از طرف دیگر فرهنگ را امر خودجوش درونی می‌دانید. تکلیف ما را روشن کنید! آیا به مهندسی فرهنگی اعتقاد دارید یا امر خودجوش درونی؟

وی ادامه داد: از طرفی سوال این است که برنامه شما برای نهادهای متولی امور فرهنگی جامعه چیست؟ نمی‌دانیم می‌خواهید برای این‌ها چه کنید و چه استراتژی‌هایی برای بهره‌برداری از ظرفیت این نهادها دارید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برای بیمه و امرار معاش هنرمندان چه برنامه‌ای دارید؟ در برنامه‌های ارائه شده از طرف شما، هیچ خبری از چگونگی حمایت از هنرمندان نیست.

صالحی مشکل دیگر را کمبود نیروی انسانی در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و گفت: آیا می‌دانید که در بعضی از شهرستان‌ها، ادارات کل ارشاد با دو نفر اداره می‌شوند؟ شما در برنامه‌های خود اشاره‌ای به این کمبودها نکردید. چگونه می‌خواهید برنامه‌های خود را با این کمبود نیرو اجرایی کنید؟

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در برنامه‌های پیشنهادی اسماعیلی به نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری اقلیت‌های دینی اشاره نشده است، گفت: همان گونه که بر فعالیت‌های فرهنگی اکثریت باید نظارت شود، بر فعالیت‌های اقلیت‌های دینی هم باید نظارت باشد؛ چرا این موضوع جایگاهی در برنامه شما ندارد؟

نماینده اقلید خطاب به اسماعیلی با اشاره به اینکه «شما تحقیق و پژوهشی پیرامون مسائل فرهنگی نکردید، جایگاه پژوهش در برنامه شما چیست؟» به مساله تحکیم خانواده اشاره کرد و گفت: می‌دانید که اساس خانواده توسط تمامی برنامه‌های معاند تحت حمله است و این بنیاد روز به روز سست‌تر می‌شود و بچه‌های ما از صبح تا شب پای برنامه‌های جم هستند؛ برنامه شما برای این موضوع چیست؟

صالحی تاکید کرد: شاید اگر کسی از جنس فرهنگ و هنر که در بدنه این وزارت کار کرده و تجربه هم داشته برای این جایگاه معرفی می‌شد، بهتر می‌توانست متولی این دستگاه حساس شود.

وی در پایان تصریح کرد: چهره فرهنگ به اندازه کافی غبارآلود شده؛ امیدوارم در دولت سیزدهم غبار دیگری بر رخسار این عرصه مظلوم ننشیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز