خبرگزاری کار ایران

«غیاب مظنون به فرار هویت زنانه‌ام» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۵۴۸

گزیده‌ای تازه از اشعار علیرضا بهنام با عنوان «غیاب مظنون به فرار هویت زنانه‌ام» منتشر شد.

به گزارش ایلنا، نشر سیب سرخ به تازگی گزینه‌ای از اشعار علیرضا بهنام را با عنوان «غیاب مظنون به فرار هویت زنانه‌ام» روانه بازار کتاب کرده است. 

این شاعر درباره این دفتر شعر تازه عنوان کرد: دفتر شعر «غیاب مظنون به فرار هویت زنانه‌ام» گزیده‌ای از هشت مجموعه شعر من است که در فاصله سال‌های ۸۰ تا ۹۶ منتشر شده‌اند. 

وی افزود: این شعرها در کتاب با سلیقه ناشر و گردآورنده کتاب مرتب شده‌اند تاریخ سرایش و انتشار در چینش شعرها در نظر گرفته نشده است. 

بهنام در ادامه درباره مهمترین ویژگی مضمونی این کتاب عنوان داشت: شعرهای این کتاب آیینه‌ای از وقایع اجتماعی و سیاسی ۲۰ سال اخیر ایران و خاورمیانه است. انتخاب شعرها به گونه‌ای بوده که تصویری کلی از تاثیر شرایط اجتماعی در شعر من نشان می‌دهد. در همین حال کتاب بازتاب دهنده تغییرات سبکی شعر من در سه دهه اخیر هم هست. 

وی در ادامه درباره وجه تمایز این کتاب و اشعارش با سایر آثار منتشر شده خود نیز گفت: شعر من مثل خودم از وقایع اطرافم تاثیر پذیرفته است اما وجه بارز این شعرها در این است که این تاثیرپذیری همزمان در فرم و محتوای آن‌ها می‌توان دید. به این ترتیب این شعرها از شعرهایی که صرفا وضع موجود را گزارش می‌کنند بی‌آن که این تاثیرپذیری در شکل نوشته شدنشان تفاوتی ایجاد کند متمایز می‌شوند. البته میزان این رابطه تاثیر و تاثر در این کتاب به دلیل فاصله زمانی زیادی که بین زمان سروده شدن اشعار وجود دارد از شعری به شعر دیگر تغییر می‌کند. 

انتشارات سیب سرخ این دفتر شعر را در ۸۸ صفحه با قیمت ۳۰ هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است. این ناشر پیش از این نیز کتاب‌های «خداوندگاران کفش‌های بالدار»، «گزارش دیگری»، «مارپیچ سیاه»، «نشانه‌شناسی شعر» و کارگاه ترجمه شعر را منتشر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز