خبرگزاری کار ایران

معاون کتابخانه ملی مطرح کرد؛

پویش «کتاب در حرکت» پاسخ به نیازهای مطالعاتی جامعه است

پویش «کتاب در حرکت» پاسخ به نیازهای مطالعاتی جامعه است
کد خبر : ۱۰۹۰۵۲۳

فریبرز خسروی معتقد است برپایی پویش «کتاب در حرکت» با پیام «بخوان و به دیگری بسپار»، پاسخ به نیازهای مطالعاتی و تقویت فرهنگ کتابخوانی شکل گرفت و براساس این طرح هم خانواده‌های ایرانی تشویق به اهدای کتاب‌های خود به کتابخانه ملی ایران شدند و هم بخشی از کسری کتاب‌های کتابخانه با عملیاتی شدن این طرح تامین شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران،  خسروی گفت: پویش کتاب در حرکت با پیام «بخوان و به دیگری بسپار» سال گذشته همزمان با هفته کتاب توسط اداره کل فراهم آوری آغاز شد. 

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح پاسخ به نیازهای مطالعاتی و تقویت فرهنگ کتابخوانی است که بر اساس آن خانواده‌های ایرانی تشویق به اهدای کتاب خود به کتابخانه ملی شدند و همچنین بخشی از کسری کتاب‌های کتابخانه ملی با عملیاتی کردن این طرح فراهم آوری شد. 

معاون کتابخانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: در مرحله نخست از اجرای این طرح، با توافقی که با شهرداری مناطق ۷ و ۱۳ صورت گرفت و حدود ۴هزار نسخه کتاب در مناطق پرتردد از جمله ایستگاه‌های مترو و سرای محله و نیز از طریق خودروهای سیار شهرداری به عموم مردم اهدا شد. 

خسروی افزود: در گام بعدی و همزمان با هفته پژوهش، حدود ۳ هزار نسخه کتاب در اختیار کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان سفیران کتابخوانی در قالب پویش «کتاب در حرکت» قرار گرفت تا این کتب از این طریق در اختیار اعضای خانواده‌ها و علاقه مندان به مطالعه قرار گیرد. 

وی اظهار داشت: در گام سوم با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تعداد ۱۴ هزار نسخه کتاب و منبع غیر کتابی برای اجرای پویش «کتاب در حرکت» در ۳۳ کتابخانه و در سطح مناطق ۲۲گانه شهر تهران توزیع شد که این روند تا پایان فروردین ۱۴۰۰ ادامه یافت. 

معاون کتابخانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه به اجرای طرح «اهدای سیار» در راستای پویش «کتاب در حرکت» اشاره کرد و گفت: در این طرح که با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران انجام شد، تعداد ۴ کتابخانه به صورت اتوبوس سیار برای چهار ناحیه شمال، جنوب، شرق و غرب تهران در نظر گرفته شد تا منابع اهدایی را در اختیار شهروندان علاقه‌مند در سطح شهر قرار دهد. 

وی تصریح کرد: همچنین در ایام تعطیل سال نو با همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، دسترسی به کتاب و لذت مطالعه برای بخشی از شهروندان به شکل رایگان فراهم شود. 

خسروی خاطرنشان کرد: گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مسئولیت ساماندهی این پویش را بر عهده دارد و با دریافت منابع اخدایی از شهروندان و کتابخانه‌ها در کنار تکمیل منابع سازمان و نگهداری این کتاب‌ها برای همیشه برای بهره مندی اصحاب علم و دانش، منابع مازاد را در اختیار سایر کتابخانه‌های سراسر کشور قرار می‌دهد تا این منابع مجدد در چرخه اطلاع‌رسانی قرار گیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز