خبرگزاری کار ایران

سیروس همتی مطرح کرد:

شخصیت شهید شهریاری در «صبح آخرین روز» یک شخصیت آسمانی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۷۱۲

بازیگر نقش برادر شهید شهریاری در «صبح آخرین روز» نقطه قوت این سریال را نگاه واقع‌گرایانه به شخصیت شهید شهریاری و تبدیل نکردن او به یک شخصیت آسمانی دانست که موجب باورپذیری برای مخاطب شده است.

سیروس همتی بازیگر نقش برادر شهید شهریاری با نام «فرید» در سریال «صبح آخرین روز» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره حضور در این مجموعه اظهار کرد: من تا قبل از این پروژه در یک تله فیلم و یک سریال که حسین تبریزی در آن مسئولیت داشت، نقش‌آفرینی کرده‌‎ام و با او آشنا بودم تا اینکه برای حضور در «صبح آخرین روز» دعوت شدم. 

وی افزود: در ابتدا باید اطلاعات جامع و کاملی از خود شخصیت شهید شهریاری کسب می‎‌کردیم زیرا تربیت او شامل حال برادر و خواهر این شهید نیز می‎‌شود. 

همتی با بیان اینکه از دوستان بازیگر برای اجرای هر چه بهتر نقش برادر شهید شهریاری کمک گرفته است، گفت: از افرادی همچون فرحان فرحناک خواستم درباره شخصیت «فرید» تحقیق کند و سپس با این اطلاعات ویژگی‎‌های فیزیکی و روحی برادر شهید شهریاری را بیشتر شناختم. 

وی ادامه داد: قراری که در وهله اول با کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده گذاشتم این بود که سیروس همتی می‎‌خواهد نقش او را ایفا کند؛ هم می‌‎تواند واقعی باشد و هم نباشد، یعنی ویژگی‌‎هایی که می‌‎توانیم در تلویزیون به آن‌ها بپردازیم از شخصیت واقعی بگیریم و البته مواردی هم سیروس همتی در مقام بازیگر به شخصیت او اضافه کند که ترکیبی از نگاه من و وجود واقعی شخصیت او باشد. 

همتی تصریح کرد: آن گونه که می‌‎بینم و می‎‌شنوم به ویژه در قسمت‌‎های نخست سریال، به شدت به فضا نزدیک بودم و این سبب بازخوردهای بسیار خوبی از سوی مخاطبان شده که جای خوشحالی دارد. 

بازیگر سریال «صبح آخرین روز» با بیان اینکه این سریال علاوه بر جذب مخاطب خاص، مخاطب عام را نیز پای تلویزیون نشانده است، گفت: سریال‎‌هایی که درباره شخصیت‌‎های معاصر ساخته می‌‎شوند گاه از سوی خود آن افراد یا خانواده‎‌شان مورد اعتراض قرار می‌‎گیرند یا اینکه عقیده دارند روایت داستانی سریال باید دقیقا مطابق با اتفاقاتی باشد که در زندگی آن‌ها رخ داده است، در حالی که اینگونه حساسیت‎‌ها زیادی است و موجب می‌‎شود وجه هنری اثر آسیب ببیند، اما درباره سریال «صبح آخرین روز» شاهد حضور همسر شهید و فعالان حوزه انرژی هسته‌‎ای در کنار پروژه بودیم که این انعطاف‌پذیری سبب شد مجموعه‎ حاضر مخاطب عام و خاص را جذب کند. 

شخصیت شهید شهریاری در «صبح آخرین روز» یک شخصیت آسمانی نیست

وی با اشاره به اینکه در این سریال زندگی به گرمی جریان دارد، تصریح کرد: «صبح آخرین روز» شخصیت شهید مجید شهریاری را خیلی آسمانی نکرده و این نکته‌‎ای مهم در باورپذیری بیشتر آن است؛ معتقدم اگر به ما بگویند درباره زندگی فلان شخصیت اثری بسازید یا تئاتری اجرا کنید، سریع به سراغ جنبه‎‌های روحانی و معنوی او می‎‌رویم و یادمان می‌رود آن فرد شوخی هم می‌‎کرد، موتور هم سوار می‌‎شد و کارهایی از این قبیل که مورد غفلت قرار می‌‎گیرند و در نهایت شخصیتی آسمانی خلق می‎‌شود که باورپذیر نیست. 

همتی با بیان اینکه این سریال علاوه بر پرداختن به جنبه‎‌های علمی و هنری، به جنبه‌‎های زمینی شخصیت شهید شهریاری هم پرداخته است، گفت: کارگردان و خانواده شهید در تعامل با یکدیگر به این نتیجه رسیدند. 

بازیگر سریال «صبح آخرین روز» افزود: برخورد راحت و روان با شخصیت‎‌های علمی کشور برای قابل لمس شدن آن‌ها یک نقطه قوت است. همچنین تعامل خانواده این عزیزان با تلویزیون امری حیاتی است که نتیجه‎ خوبی همچون این سریال را رقم می‌‎زند. 

وی تصریح کرد: از مدیران و مسئولان رسانه ملی درخواست می‎‌کنم اجازه دهند کارها شکل ملموس‌‎تری پیدا کنند، چراکه این افراد نیز مثل دیگران بوده‎‌اند ولی با اتکا به برخی اصول، توانسته‎‌اند در جایگاه بالاتر قرار بگیرند. 

همتی در پایان با اشاره به اینکه اولین مرحله تولید این پروژه، تصمیم و اهتمام معاونت امور استان‌ها بود، عنوان کرد: خوب است که این تمرکززدایی اتفاق بیفتد، به عنوان مثال باید اثری درباره شهریار شاعر نامدار در آذربایجان شرقی، درباره جلال آل‌احمد در قزوین و همینطور درباره دیگر شخصیت‎‌ها در استان‎‌های مختلف ساخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز