خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران:

۳۸ سند و نسخه خطی اشخاص حقیقی و حقوقی مرمت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۴۴۹

مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مرمت و بازسازی بیش از ۳۸ مورد اسناد و نسخ خطی اشخاص حقیقی و حقوقی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد حدادی گفت: حفاظت و نگهداری از میراث مکتوب و ارائه خدمات مرمتی به اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای اهداف کلان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انجام می‌شود و به همین منظور ارائه خدمات مرمتی به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط اداره کل مرمت و حفاظت سازمان در حال انجام است.

وی ادامه داد: به همین منظور در سال گذشته خدمات مرمتی برای بیش از ۳۸ مورد از درخواست‌های دریافتی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی برای مرمت و بازسازی اسناد و نسخه‌های نفیس خطی و چاپی انجام شد.

حدادی ادامه داد: مرمت و بازسازی اسناد و نسخه‌های نفیس آسیب دیده، ساخت جعبه‌های حفاظتی برای نسخه‌های خطی، ضدعفونی منابع آلوده و ارائه مشاوره‌های فنی درباره پایش محیطی مخازن و منابع از جمله خدماتی است که در راستای ارائه خدمات به داشته‌های فرهنگی و معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی در این اداره کل به انجام می‌رسد.

مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مرمتی بر اساس ضوابط و قوانین موجود در سازمان و درخواست‌های ارسالی از دستگاه‌ها، مراکز آرشیوی و کتابخانه‌ای و موزه‌ها و یا درخواست‌های افراد حقیقی صورت می گیرد و علیرغم مشکلات و محدودیت‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا ارائه این خدمات نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و اداره کل مرمت و حفاظت در سال جدید نیز آمادگی ارائه خدمات حفاظتی و مرمتی به اشخاص حقیقی و حقوقی را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز