خبرگزاری کار ایران

چهل فصل از سپهر اقتصاد و سیاست ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۹۲۷

گزیده یادداشت‌ها و مصاحبه‌های «غلامرضا نظربلند» سفیر سابق ایران در سریلانکا، در کتاب «در سپهر اقتصاد و سیاست» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منتخبی از یادداشت‌ها و مصاحبه‌های «غلامرضا نظربلند» با مطبوعات کشور در قالب کتابی با عنوان «در سپهر اقتصاد و سیاست» از سوی انتشارات لوح فکر منتشر شد.

غلامرضا نظربلند دارای مدرک دکترای مدیریت مالی با گرایش ارز از دانشگاه‌های دهلی و نیوکاسل انگلیس است. بلندنظر در این سال‌ها، تجربه حضور در دستگاه‌های دیپلماسی را از تهران تا دفاتر نمایندگی ایران در کشورهای دیگر داشته و سفیر ایران در سریلانکا بود.

پس از خروج از مشاغل دولتی و عرصه سیاست، وارد اقتصاد شد و حاصل چند سال تحقیق و پژوهش او در این حوزه در چند کتاب مانند «فرهنگ اصطلاحات مالی و سرمایه‌گذاری منتشر شد.

غلامرضا بلندنظر درباره جمع‌آوری این مجموعه با اشاره به اینکه این کتاب حاوی گزیده‌ای از این مطالب در سال‌های اخیر است، چنین می‌گوید:

گفتارها و گفتگوهای پیش از سال ۹۷ تنوع موضوعی زیادی داشتند، لذا آنها را که با اقتصاد و سیاست سنخیتی بود، گزینش کرده و بقیه را کنار گذاشتم. سال ۹۷ را به چنین گزینشی نیاز نبود، چراکه در آن سال سپهر اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی به قدری شاهد رویداد بود که پرداختن به آنها مجالی برای موضوع‌های دیگر باقی نگذاشت.

از این‌رو، بیش از نیمی از چهل فصل کتاب راجع به موضوعات و رویدادهای مربوط، چون خروج امریکا از برجام، تلاطمات لجام گسیخته ارزی، رونمایی از پرونده‌های جدید فساد و بی‌انضباطی گسترده مالی و «کارگروه ویژه اقدام مالی» است.

پیکره‌بندی کتاب به گونه‌ای است که چهل فصل آن به شش بخش شامل مباحث پایه‌ای و مباحث روز،‌ تقسیم می‌شود و در پایان واژه‌های تخصصی به‌کار گرفته شده در متن، تعریف شده و سرانجام نمایه‌ها تنظیم و ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز