خبرگزاری کار ایران

نشست‌های قرآن در آینه ادب پارسی در نمایشگاه قرآن

کد خبر : ۱۸۱۰۴۰

نشست‌های «قرآن در آینه ادب پارسی» با همکاری بنیاد فردوسی با سخنرانی قدمعلی سرامی و سیدضیاء‌الدین هاجری و یاسر موحدفرد در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

نشست‌های «قرآن در آینه ادب پارسی» با همکاری بنیاد فردوسی و کمیته علمی بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تاریخ‌های ۸ و ۲۳ تیر ماه امسال از ساعت ۱۸ در تالار هویزه باغ موزه دفاع مقدس با سخنرانی قدمعلی سرامی و سید ضیاء‌الدین هاجری و دبیری یاسر موحدفرد برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در نخستین نشست «قرآن در آینه ادب پارسی» قدمعلی سرامی، ادیب، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و عضو امنای بنیاد فردوسی در یک‌شنبه ۸ تیر ماه از ساعت ۱۸ به سخنرانی خواهد پرداخت.

در این نشست به پرسش‌های «حکمت قسم به زمان، عصر و زمان‌آفرین(خورشید و ماه) و ارتباطات آن با فرهنگ قرآنی و ایرانی در چیست؟ نقش اعجازین قافیه، استعاره، تشبیه و ادبیت در ایمان‌گستری میان پیروان قرآن چه بوده است؟ نقش عدد ۱۲ و اعتبار آن در فرهنگ شیعی و ایرانی و آموزه‌های قرآنی چیست؟» پاسخ داده می‌شود.

در دومین نشست «قرآن در آینه ادب پارسی» سید ضیاء‌الدین هاجری، زبان‌شناس، عضو امنای بنیاد فردوسی و مترجم قرآن به زبان سره پارسی با نام «بزرگ آسمانی نامه» در دو‌شنبه ۲۳ تیر ماه از ساعت ۱۸ به سخنرانی خواهد پرداخت.

در این نشست نیز به پرسش‌های «چرا قرآن از واژه‌های گوناگون زبان‌های گیتی به ویژه زبان پارسی بهره گرفته است؟ واژه‌های زبان پارسی در قرآن و کارکردهای آن در روان مسلمانان ایرانی چه بوده است؟ چرا نخستین کلیدواژه قرآن «اقرأ» بوده و «اسماء» آغازین آموزش الهی به پیام‌آوران دین‌های توحیدی در قرآن مطرح شده است؟» پاسخ داده می‌شود.

نشست‌های «قرآن در آینه ادب پارسی» در تاریخ‌های ۸ و ۲۳ تیر ماه امسال از ساعت ۱۸ در تالار هویزه باغ موزه دفاع مقدس به نشانی تهران، بزرگراه حقانی برگزار خواهد شد و حضور همه علاقمندان به فرهنگ و ادب در این نشست‌ها آزاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز