خبرگزاری کار ایران

نخستین هفت شمارهٔ نشریهٔ سراسری جامعه یزدی‌ها به چاپ رسید

سرنوشت «یزدا» سطل زباله نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۱۰

آخرین شماره و نخستین هفت شمارهٔ نشریهٔ سراسری جامعه یزدی‌ها در سال یازدهم در دی ماه سال جاری انتشار یافت که عنوان ۷ شماره در یک جلد را یدک می‌کشد.

نشریه‌ای داخلی برای جامعه یزدی‌ها که با شور و مشورت اعضای تشکل، «یزدا» نام گرفت. نشریه‌ای که به قول فیاض؛ یک کتاب است و سرنوشت آن همانند روزنامه‌ها و نشریات دیگر سطل زباله نیست و همه افراد پس از خواندن یزدا آن را در کتابخانه خود نگهداری خواهند کرد. یزدا را می‌توان یک مرجع برای آداب و رسوم و سنت‌ها دانست. زیرا که در آن می‌توان آداب و رسوم و سنت‌های ایرانیان باستان را یافت. غیر از آن این نشریه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که البته به جز در زمینه سیاسی در همه زمینه‌ها به خصوص میراثفرهنگی و گردشگری مطالب جامعی را در اختیار خوانندگان خود می‌گذارد.

سال ۵۴ بود که عباس فیاض پس از گرفتن مدرک کار‌شناسی ارشد خود از دانشگاه وین در رشته عمران و راه ساختمان به وطن بازگشت. علاقه بسیار او به مسائل فرهنگی، مسبب تشکیل گروه‌ها و تشکل‌های بسیاری در این زمینه شد.

چند سال بعد وی دوباره به دلیل گذراندن مقطع دکترا در رشته آب‌های زیرزمینی راهی وین شد و پس از تحصیل دوباره به میهن بازگشت. رشته‌ای که در آن تحصیل کرده بود مانعی برای انجام کارهای فرهنگی دکتر فیاض نبود. او که در سال‌های قبل از آن تشکلی برای جامعه یزدی‌ها به ثبت رسانده بود بر آن شد تا برای این تشکل نشریه‌ای نیز چاپ کند. سال ۶۲ بود که موفق شد پروانه نشریه‌ای را به ثبت برساند.

نخستین شماره یزدا در خرداد ماه سال ۶۳ به چاپ رسید که در حال حاضر آن نسخه در بازار حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

«یزدا» با هزینه شخصی فیاض، حضور اساتید بزرگ و به دو زبان فارسی و انگلیسی شروع به کار کرد و تا چهار سال پیش ۲۸ شماره آن به طور مرتب چاپ شد. حجت الاسلام فاضل عبیدی، تابع قانون، مجید پویان، بابلی یزدی، اسلامی و مصرت که دایره المعارف یزد نامیده می‌شود از جمله اساتیدی هستند که مقالاتشان در این نشریه چاپ می‌شود.

چهار سال پیش اما به دلایل مختلفی همچون مسائل مالی چاپ نشریه «یزدا» متوقف شد تا اینکه دکتر فیاض پس از ۶ سال موفق به تایید نشر سراسری یزدا در بهمن ماه سال ۹۲ شد.

آخرین شماره و نخستین هفت شمارهٔ نشریهٔ سراسری جامعه یزدی‌ها در سال یازدهم در دی ماه سال جاری انتشار یافت که عنوان ۷ شماره در یک جلد را یدک می‌کشد. حکایت این عنوان را فیاض به مسائل مالی ربط می‌دهد. البته مسائلی همچون سختی تهیه مقالات از اساتید بزرگ نیز در کنار مسئله مالی دیده می‌شود.

او معتقد است به خاطر این مسائل به جای اینکه یک شماره چاپ شود ۷ شماره را در یک شماره چاپ کرده تا اینگونه هم در مسائل مالی صرفه جویی شود و هم اینکه در دسترسی به اساتید بزرگ و تهیه مقالات از آن‌ها تمام توان خود را به کار برده باشد.

یزدا در ۷ شماره در یک جلد در ۱۶۴ صفحه رنگی و از شماره ۲۹ تا ۳۵ به چاپ رسید و با قیمت ۷۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز