خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تلاشم را برای توسعه تشکل‌های صنفی مطبوعاتی بکار می‌گیرم

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۱۹۱

آنچه در توان دارم برای خانواده‌های هنرمندان، سینماگران و فعالان عرصه مطبوعات بکار خواهم گرفت تا تشکل‌های آنها شکل بگیرد. تشکلی باید ایجاد شود که ماندگار باشد. مسائل بیمه هنرمندان را هم به جد پیگیری می‌کنم.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته ضمن بازدید از خانه هنرمندان ایران، دومین نمایشگاه سالانه انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران را در نگارخانه‌های نامی و بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز خوشحالی از برگزاری این نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران، گفت: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند آغازی باشد برای برگزاری نمایشگاه‌های دیگری با موضوع فقر، نابرابری، کار کودک و مسائل اجتماعی، وزارت کار نیز از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی قطعاً حمایت می‌کند، زیرا هنر می‌تواند معضلات و واقعیت‌های اجتماعی را با زبان و فرم خود به تصویر بکشد.

ربیعی، با اشاره به نقش خانه هنرمندان در فضای هنری ایران، گفت: ما ساختمانی برای برگزاری نمایشگاه‌هایی با موضوعات آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته‌ایم که از خانه هنرمندان ایران می‌خواهم در آماده کردن و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف اجتماعی در این مسیر با همراهی و همکاری کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پس از دریافت کارت عضویت افتخاری انجمن عکاسان مطبوعاتی در جمع عکاسان مطبوعاتی گفت: من عضو خانواده مطبوعات هستم و خودم را از مجموعه فعالیت‌هایی که در حوزه رسانه انجام می‌شود، جدا نمی‌دانم. از قضا در دانشگاه هم درس رسانه دارم و دانشجوهای زیادی در حوزه رسانه داشته‌ام. حس می‌کنم احترام و ارزش گذاشتن و تقویت‌کردن فعالیت‌های مطبوعاتی هم نهاد آزادی را در کشور پربار‌تر می‌کند و هم هنر به اعتقاد من به خصوص در این جمع که هستم، عکاسی می‌تواند با بیان واقعیت‌های اجتماعی به نوعی همه جامعه را با مسایل مختلف اجتماعی درگیر کند.

وی افزود: در عکس‌هایی که من در این نمایشگاه دیدم از کار و تولید و فقر و نابرابری بود تا زیبایی‌های طبیعت و تفریح و ورزش؛ در واقع زندگی روزمره ایرانی را می‌شود در این عکس‌ها دید. من به خصوص آن قسمت که به وزارتخانه خودم مربوط است، جلوه‌هایی از کار و تلاش، زندگی کارگر، رنج کارگر، زندگی یک معلول، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و… را در این نمایشگاه دیدم و فکر می‌کنم این عکس‌ها نوعی بیان واقعیت‌های اجتماعی هستند که به ما هم در حوزه سیاست‌گذاری کمک می‌کنند؛ علاوه بر آن مجموعه فعالیت‌هایی که در حوزه هنر انجام می‌شود به نشاط جامعه، زنده‌بودن جامعه و همدلی بیشتر در بین اعضای جامعه و دولت و جامعه می‌تواند کمک کند.

ربیعی، در پاسخ به این پرسش که آیا بازدید وزیر کار از خانه هنرمندان ایران می‌تواند نوید‌دهنده این باشد که هنر بیش از پیش به عنوان یک حرفه و شغل در کشور شناخته شود و از حمایت‌ها و ضوابط قانونی کار بهره ببرد، اظهار داشت: من هر چه از دستم بربیاید به خصوص برای خانواده بزرگ هنرمندان، سینماگران، روزنامه‌نگاران که خودم جزئی از آنها هستم، حتما انجام خواهم داد. همه تلاشم را به کار می‌گیرم که تشکل‌هایشان شکل بگیرد و در این موضوع از هیچ کاری دریغ ندارم، منتها من دنبال تشکل‌های دو سه روزه نیستم که بنیان‌های سست داشته باشد، به عنوان مثال برای روزنامه‌نگاران من به دنبال یک تشکل اساسی، بنیادی و فراگیر هستم و رایزنی‌هایی را انجام می‌دهم که این تشکل بتواند به صورت پایدار تشکیل و ماندگار شود. از طرف دیگر مسایلی مثل بیمه را به جد دنبال کرده‌ام و باز هم با همه توان خودم دنبال می‌کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان دیدار از خانه هنرمندان ایران، اظهار داشت: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک در قالب تعاونی‌ها که در آن قدرت عمل بیشتری داریم، کمک کنیم که تعاونی‌ها تشکیل شوند و بتوانیم در این قالب هم به هنرمندان کمک کنیم ضمن اینکه مجموعه امکاناتی که وزارتخانه ما در اختیار اتحادیه‌ها، تشکل‌ها، سندیکاها، انجمن‌های مختلف در حوزه رسانه و هنر قرار دارد. همچنین بنا دارم در ارتباط با بحثگروه‌هایی که از نظر اجتماعی دچار آسیب شده‌اند کار جدی و مستمر هنری انجام بدهیم به عنوان مثال هنر معلولین را بیشتر به صحنه بیاوریم و حمایت کنیم. برنامه‌هایی داریم که در آینده ارتباطمان را با جامعه هنری تنگاتنگ خواهد کرد.

پیش از افتتاح نمایشگاه سالانه عکاسان مطبوعاتی ایران، «کاووس صادقلو» رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران، به ارائه توضیحاتی درباره برگزاری این نمایشگاه پرداخت و گفت: این نمایشگاه در واقع دومین نمایشگاه سالانه آثار اعضای انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران است، سال گذشته این نمایشگاه برای نخستین‌بار در موزه هنرهای معاصر برگزار شد و امسال با همکاری خانه هنرمندان ایران توانستیم این نمایشگاه را در این خانه برگزار کنیم، هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی و به تصویر کشیدن عکس‌های مطبوعاتی است، در واقع در این نمایشگاه تلاش کردیم عکس‌های منتخب مطبوعات را برای مخاطبان به تصویر بکشیم تا مخاطبان این‌بار در فضایی متفاوت با آثار عکاسان مطبوعات ایران مواجه شوند.

حمیدرضا اردلان، معاون هنری خانه هنرمندان ایران نیز در ادامه این دیدار به معرفی خانه هنرمندان ایران و چگونگی شکل گرفتن آن پرداخت و گفت: خانه هنرمندان ایران چهارده سال پیش تاسیس شد، این خانه شامل ۱۲ انجمن هنری است، این ۱۲ انجمن هنری تشکیل‌دهنده شورای عالی و هیات‌مدیره خانه هنرمندان ایران هستند؛ خانه تئاتر، خانه موسیقی، خانه سینما، انجمن خوشنویسان، انجمن طراحان گرافیک، انجمن نقاشان، انجمن تصویرگران، انجمن عکاسان، انجمن معماران، انجمن مجسمه‌سازان، انجمن سفال و سرامیک، انجمن شاعران. از طریق این انجمن‌ها، صد و پنجاه هزار هنرمند عضو این خانه هستند، از این جهت خانه هنرمندان ایران بزرگترین تشکیلات غیر دولتی فرهنگی و هنری در ایران است، در واقع خانه هنرمندان ایران امروز تبدیل به یک مرکز بزرگ فرهنگی و هنری نه فقط در ایران بلکه در خاورمیانه شده است.

در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه نمایشگاه سالانه انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، کاووس صادقلو، رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، به پاس حمایت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این انجمن، کارت عضویت افتخاری انجمن عکاسان مطبوعاتی را به دکتر علی ربیعی اهدا کرد.

در ادامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با مدیرعامل خانه هنرمندان از نگارخانه های خانه هنرمندان ایران بازدید کرد و سپس مجید سرسنگی به معرفی فضاهای مختلف خانه هنرمندان ایران و فعالیت های هنری و فرهنگی این خانه پرداخت.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران پس از چند دوره برگزاری نمایشگاه‌های عکس برای مجامع و مراکز فرهنگی و هنری، تصمیم به برگزاری نمایشگاه سالانه خود گرفته است. این انجمن با مشارکت مراکز تخصصی و مرتبط با هنر عکاسی، اولین نمایشگاه خود را در موزه هنرهای معاصر فلسطین در آبان ماه سال گذشته برگزار کرد. استقبال مردم از این نمایشگاه به حدی بود که مدت آن ۱۰ روز تمدید شد. انجمن صنفی مطبوعات امسال دومین نمایشگاه خود را با مشارکت بخش‌های مختلف هنری، فرهنگی و بازرگانی در بخش خصوصی و دولتی به عنوان حامی و پشتیبان در خانه هنرمندان ایران برگزار کرده است.

این نمایشگاه تا ۳ آذر در نگارخانه‌های نامی و بهار خانه هنرمندان ایران دائر خواهد بود و علاقه مندان می‌توانند برای دیدن از آثار همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز