خبرگزاری کار ایران

نخستین جشنواره نمایش آیین‌های مذهبی در تهران

کد خبر : ۱۹۹۸۳۰

حمایت از جریان نمایش‌های ارزشی، ارتقای جایگاه تئاتر در زندگی شهروندان، ارتقای اخلاق شهروندی و ترویج فرهنگ مهربانی با بهره‌مندی از سیره امامان معصوم و پیشوایان دینی با استفاده از زبان نمایش ازجمله اهداف برگزاری جشنواره نمایش آیین‌های مذهبی است.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای ابن سینا نخستین جشنواره رقابتی نمایش آیین‌های مذهبی «خمسه» را با رویکرد ارتقای فرهنگ دینی و تثبیت هنر نمایش در میان شهروندان شهریور و پاییز ۹۳ برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ حمایت از جریان نمایش‌های ارزشی، ارتقای جایگاه تئاتر در زندگی شهروندان، ارتقای اخلاق شهروندی و ترویج فرهنگ مهربانی با بهره‌مندی از سیره امامان معصوم و پیشوایان دینی با استفاده از زبان نمایش ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

جشنواره آیینی خمسه با محوریت سوگواره ائمه اطهار(ع) به پذیرش متون نمایشی می‌پردازد و متون با موضوع زندگانی پنج تن آل عبا(ع) در اولویت حمایت خواهند بود. این جشنواره در دو بخش پذیرای متون نمایشی است: الف. بخش صحنه‌ای شامل نمایش‌های صحنه و تعزیه و ب. بخش میدانی شامل نمایش‌های خیابانی، نقالی و پرده‌خوانی.

علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان شهریورماه نسبت به ارسال متون نمایشی خود اقدام کنند و باید مدارک مورد نیاز شرکت در جشنواره را به دبیرخانه به نشانی تهران، شهرک غرب، خیابان ایران‌زمین شمالی، فرهنگسرای ابن سینا، دبیرخانه جشنواره نمایش‌های آیینی خمسه تحویل دهند.

جشنواره خمسه در فرهنگسرای ابن سینا، اماکن عمومی و بوستان‌های مختلف تهران برگزار می‌شود و اطلاعات تکمیلی و فرم ثبت نام در سایت جشنواره به نشانی www. khamsehfestival. ir در دسترس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز