خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استانداری فارس خبر داد:

وجود 3 هزار و 136 پروژه استانی نیمه تمام در فارس

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۷۶۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در استان فارس 3 هزار و 136 پروژه استانی نیمه تمام داریم که در مجموع 3 هزار و 308 پروژه استانی نیازمند 2 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ایلنا، محمود رضا رضایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه 4 درصد اعتبار کل پروژه های نیمه تمام کشور به استان فارس اختصاص دارد، ادامه داد: حدود 70 هزار پروژه نیمه تمام در کل کشور وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: حدود 2560 پروژه نیمه تمام در استان فارس وجود دارد که جهت تکمیل آنها مبلغی بالغ بر 26 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی ادامه داد: حدود 172 پروژه ملی و 3136 پروژه استانی نیمه تمام در فارس وجود دارد این در حالیست که به ترتیب 2 هزار و 24 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژهای استانی و ملی اعتبار نیاز داریم.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه 18 پروژه ملی بالای 70 درصد پیشرفت در استان وجود دارد، ادامه داد: این در حالیست که پیشرفت فیزیکی 11 پروژه ملی بین 70 تا 90 درصد است، بطوریکه پیشرفت 7 پروژه ملی بیش از 90 درصد است.

به گفته وی بیش از 50 درصد پروژه های استانی بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه حدود 932 پروژه بین 70 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: با توجه به اینکه 20 درصد از بودجه عمومی کشور به عملیات و پروژهای عمرانی اختصاص یافته است بنابراین جهت تکمیل این پروژه ها  نیاز داریم که از طریق راه های دیگر مانند اسناد خزانه تامین اعتبار کنیم.

توجه به بخش های شهرستان شیراز

نماینده شیراز در مجلس هم در این جلسه گفت: از شورای برنامه ریزی و توسعه استان انتظار داریم که توجه ویژه ای به اعتبارات شهرستان شیراز داشته باشند.

فرج الله رجبی با اشاره به اینکه سه بخش مرکزی، ارژن و ... شهرستان شیراز با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند، ادامه داد: ارتباطات تلفنی در این مناطق وجود ندارد.

رجبی افزود: توجه به شهرستان شیراز و بخش های مورد نظر باید طبق شاخص های استان انجام شود. 

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ساختمان راهنمایی و رانندگی شیراز بسیار قدیمی و فرسوده است، ادامه داد: این در حالیست که اتاق معاون راهنمایی و رانندگی در شأن این مجموعه نیست.

بهسازی 50 درصد روستاهای استان

مدیر کل بنیاد مسکن فارس هم در ادامه با اشاره به اینکه 30 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند، گفت: حدود 2350 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که نیازمند اعتباراتی جهت بهسازی هستند.

زمانی با بیان اینکه حدود 50 درصد روستاهای استان بهسازی شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه بند ب ماده 26 ما را الزام کرده است امیدواریم با افزایش سهم کمک شایانی را در جهت آبادانی روستاها انجام دهیم.

وی بیان کرد: روستاهای اطراف شهر شیراز با محرومیت ها و مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز