خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

واگذاری بیش از 360 مرکز علمی- کاربردی تا پایان شهریور به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۰۶۸

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه تعداد مراکز این دانشگاه از یکهزار و 100 مرکز، به 600 مرکز افزایش یافته گفت: بیش از 360 مرکز تا پایان شهریور فرصت دارند به بخش خصوصی واگذار شوند.

به گزارش ایلنا محمدحسین امید در جمع خبرنگاران در مورد علت توقف پذیرش دانشجو در دانشکده‌های خبر کشور و ادامه فعالیت آنان اظهار داشت: در مورد وضعیت دانشکده‌های خبر تهران و سایر مراکز وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی در برخی از استان‌ها مدت‌ها پیش با رئیس سازمان خبرگزاری جلسه‌ای برگزار و راه حل به آنان ارائه کردیم و راهکاری مشخص انتخاب شده که برای استان‌ها نیز همانند این موضوع دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: یا دانشکده‌های خبر به سایر مراکز منتقل می‌شوند و یا وظایف آنان به سایر مراکز منتقل می‌شود و یا اینکه مراکز دیگری که بتوانند این کار را انجام دهند ایجاد می‌شوند.

امید گفت: در مورد دانشکده خبر شیراز نیز مذاکره لازم صورت گرفته و امیدواریم مشکلات موجود و عدم پذیرش دانشجو نیز در آن برطرف شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راه حل مشکل بیکاری در کشور آموزش‌های مهارتی است،گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه 30 درصد آموزش‌ها در کشور باید به سمت مهارتی برود و در این زمینه تشویق مردم به سمت آموزش های مهارتی یک اولویت است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امید با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی متولی آموزش‌های خاص است و فردی تربیت می‌‌کنیم که در یک فن یا حرفه متخصص باشد، گفت: دانش آموختگان ما اشتغال پذیری بالاتری دارند و در زمینه تحصیلی خود بیشتر مشغول کار می شوند و براساس آخرین آمار هفته پیش بیش از 40 درصد دانش آموختگان در رشته خود مشغول کار هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: امیدواریم این عدد را به بالای 90 درصد برسانیم و آن گونه که می‌گوییم، در نظام تولید نیز بتوانیم موثر باشیم.

وی خاطر نشان کرد: منظور از طرح آمایش الزاما کاهش نیست در یک جایی ممکن است آمایش سبب افزایش مرکز آموزش عالی نیز شود. در طرح آمایش دانشگاه‌ها به دنبال این هستیم تا با کمک استانداران بر اساس نیازهای آن استان، برنامه‌های آموزشی خود را تدوین کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: موضوع خبر و متقاضیان آموزش در زمینه خبر موضوع مهمی از نظر ما به شمار می‌رود و به همین علت سعی بر این است که این مراکز تعطیل نشوند.

امید بیان کرد: در دانشگاه علمی کاربردی در سال 95 به طور تقریبی یک میلیون صندلی خالی داشتیم و با اجرای طرح ساماندهی این نسبت اصلاح شده و پذیرش 160 هزار نفر دانشجو با ظرفیت 600 هزار نفر را داریم.

وی افزود: در سال 97 نیز یک کاهش شدید دانشجو داشتیم و علت آن نیز این بود که نظام آموزشی آموزش و پرورش به طور کامل اجرا نشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به خدمات رسانی به مراکز و دانشجویان سیل‌زده نیز گفت: مراکز دانشگاهی ما تابعیت مطلق به سیاست‌های وزارت علوم را دارا هستند و در کنار این سیاست‌ها در مناطق آسیب دیده تخفیف شهریه را اعمال می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز